Fröken hare har överträffat sig själv!

Jag kan vara lite harig när det gäller att göra nya saker som jag aldrig testat innan. Framförallt inför publik… Jag har aldrig riktigt förstått varför om det är med risk för att bli ”dömd”, om jag har någon form av torgskräck eller om det har med mitt ”behov” av att lyckas med allt?

 

Som jag har skrivit innan så har jag fåt mig en hel del tankeställare och jag funderar en hel del på varför jag beter mig som jag gör i vissa situationer. Man kanske ska kalla det självkritisk (vilket jag vet att jag är)?!

 

Jag har i alla fall lyckats gör något jag varit bra harig men riktigt nyfiken på en längre tid! Jag har testat att åka cross för första gången i mitt liv. Tack vara en god vän till mig som tävlar i sporten så fick jag en inbjudan till en prova-på-dag för tjejer i en närliggande stad. Tog med mig min vän Anna och hade även bjudit med mig Therese som tyvärr fick förhinder. Vi velade en hel del fram och tillbaka under morgonen på dagen D då det regnat under natten och alla väderprognoser tydde på regn. Vi bestämde oss till slut för att chansa och åka i alla fall med risk för att få hitta på något helt annat, gissa om jag är glad i efterhand? Vi fick strålande solsken och superbra förutsättningar på banan för att åka!


 


Vi började med att skriva in oss i grupp om fem för att sedan få testa att gasa, bromsa, växla och manövrera hojen på en plan grusplätt med lite koner. Tyvärr hade de fått med sig en av de två större cyklarna till den stora banan så jag fick börja med att testa en lite mindre variant och så här i efterhand är jag super glad då jag nådde ner i backen med fötterna och fick in balansen mycket snabbare. 

Två nervösa tjejer inför första provåket!


Testar den lilla hojen.

 

Fick givetvis testa på en större cykel bara någon minut senare då de fått tag på en enduro hoj som var riktigt skön att åka. Nackdelen här var att jag inte nådde ner ens med tårna i backen utan att behöva luta cykeln en hel del.


Vi blev rätt snabbt om förflyttade till den större banan då de ansåg oss vara kapabla till att köra i kuperad terräng. Och hur roligt var det inte?! Jag har skrattat som tusan och varit så glad för våran utflykt och för att jag tog mig i kragen och tyckte att jag inte ska gå miste om alla erbjudanden jag får bara för att jag är lite harig!

 


 

Efter dagen fick Anna ett nytt smeknamn då hon lyckats med en dikeskörning och en superman flygning. Så nu mer är det under namnet Diket hon är känd!


Jag har nog aldrig varit så genomsur och svettig som efter det lilla passet vi hade ute på banan. Jag kunde bokstavligen vrida ur mina kläder så svettigt var det under allt. Men för er som inte redan har testat och fallit för cross så rekommenderar jag er varmt att testa det om ni får möjlighet då det var grymt kul!

 

Vi avslutade kvällen med lite gott att dricka och god mat på Grappa för att tacka vår vän som skjutsat och tagit hand om oss under dagen.

 

 

 Tack Team MX Angels för en riktigt skön prova-på-dag!


 ♥ Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0