Har du någon gång tänkt på hur löjlig du är?

Jag gjorde det bara här om dagen! Så här i efterhand kan man inget annat än skratta och le åt sig själv.

 

Jag var överbjuden för en filmkväll och blev överraskad med en helt fantastisk middag av en ny bekantskap. Jag kan inte låta bli att bli så där löjligt glad, likt en liten skolflicka med ett stort brett leende utsmetat över hela ansiktet när någon lyckas överraska mig så här!

Man är lite så där försiktig när man träffar nya människor och vräker kanske inte på en full tallrik och det skulle inte falla mig in att gå och hämta mat en gång till… Fråga mig inte varför mitt stilla sinne säger åt mig att bete mig på det här viset, för jag vet själv så väl hur glad man blir när ens besök uppskattar ens mat. Och vad är det då man reagerar över som middags värd? Är det inte just de här sakerna? En fullproppad tallrik och att det hämtas mat på nytt igen?

 

Så nu tänkte jag tipsa er om denna enormt goda middag jag blev bjuden på och kanske kan jag få se det lite som plåster på såren för mitt löjliga beteende! För hur det än är tror jag inte bara ens mans hjärta går via magen...

 

Kyckling med mango chutneysås och fullkorns ris



Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0