Sjukstuga hos fröken N

Har sovit som en riktig kratta i natt pga all hosta så den här dagen har gått i sömnens tecken. Tror inte jag har sovit så här mycket sedan man var spädbarn! Helt galet!

Födan idag har bestått av mackor och choklad som varvats med pillerknaprande! Mycket balanserad kost om jag får säga det själv! ;) Så tänkte försöka få i mig en kopp med starka nudlar och väga upp intaget än mer! Usch, jag avskyr att vara sjuk och just nu passar det hemskt dåligt in i min vardag!! Och VART är mannen som pysslar om mig när jag är sjuk? Honom har de tydligen glömt bort helt att ge mig!

Jag har ett ljudsystem som skall kopplas in, en dator som skall flyttas, hål som skall sågas i tv-bänken, en tvätthög som skall in i skåpen, ett jobb som skall skötas, en träning jag hoppats få komma igång ordentligt med igen efter förra sjuktillfället.. Ja listan kan göras lång, men jag har kommit till den punkten att jag orkar inte. Jag måste börja sätta mig själv och mitt välmående först. Har dock fuskat lite både igår och idag med jobb, men vad ska man göra när man är lätt arbetsnarkoman? Sen har jag ju även två super goa kollegor som hjälpt mig med det mest akuta när jag inte haft orken. Ni är guld värda Camilla och Anne!

Trotts sjukdom och orkeslöshet så är jag glad idag. Glad över att ha en underbar vän som Nadja som bara genom att vara sig själv får en att skratta.

I övrigt är jag kanske på väg att lägga ett bud på en lägenhet i hopp om att de struntar i visningen och säljer lägenheten till mig. Men jag vet inte hur lågt jag vågar gå eller om man skall låta den gå så långt som till visning och se vad som händer.. Måste bestämma mig senast till i morgon om hur jag vill göra. Så måste ringa banken och se över mitt konto för att se hur jag skall lyckas lösa detta. Lägenheten är fullt inflyttningsbar redan nu vilket känns riktigt skönt även fast man kommer vilja göra om något vartefter.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0