Från det förflutna…

Jag fick ett meddelande från en gammal vän till mig ikväll som rörde mitt hjärta! Vi tappade kontakten HELT efter ett tidigare misshandelsförhållande där han var vän till oss båda… Vi har under de senaste 2 åren haft sporadisk kontakt via sms och hälsat på varandra när jag varit hemma. Men där gick min gräns då jag inte förlåtit honom för saker han gjort/inte gjort. Jag har förstått att han saknat vår vänskap av det som skrivits men jag antar att jag varit för bitter för att ens lägga ner någon energi i att försöka förlåta. Jag har på avstånd följt hans liv sporadiskt då han ändå varit en betydelsefull person i mitt liv.

 

För ett tag sedan gick hans liv i spillror och han gick in i vad jag förstår en enorm depression. Han skrev ut sitt hjärta på nätet och det gick så långt så vänner, bekanta och familj blev oroliga för hans liv.

 

Idag, nästan en och en halv månad senare fick jag svar på mitt sms. Det kändes lite som en lättnad, som om han även förstod saker han inte gjort förr… Och känslan av att veta att han var okej var rätt känsloladdad efter den långa tystnaden! Att det ska till något sådant här för att man skall värdesätta varandra känns absurt men vi får se vart det leder, om vi hittar tillbaka till det förtroendet han en gång svek.

 

Kärleken kan vara hemsk ibland mot hur det känns i hjärtat som i sin tur spelar spratt med ens huvud. Men den kan också vara helt underbar och jag vet att vi båda kommer att hitta tillbaka till den en vacker dag.

Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0