Tisdag

Det yr snö utanför mina fönster och termometern visar nollgradigt. Själv sitter jag inne påpälsad med underställ, skidstrumpor, mysbyxor och en stor gosig varm tröja.. Inte för att det är särskilt kallt hemma utan för att bli av med UVI’n som för första gången i år kommit för att hälsa på. Men med citronvatten, tranbärsjuice och kanske till o med lite åkerfräkente ska UVI’n överlistas och hitintills har det gått rätt skapligt bra om jag får säga det själv! En natt med lite mindre sömn blev det men med en liten sovmorgon känner jag mig rätt hyfsat pigg.



Innergården




Framsidan




Pärlan fryser..



Lite nytt har kommit in här hemma sedan sist och julen börjar göra sig påmind vilket känns oerhört kul! Lite av det nya som finns hemma och är på väg hem..

  






 

I morgon skall det bakas pepparkakor med glasyr på. Ska bli så himla roligt och är något jag verkligen sett fram emot hela veckan! Har även hunnit få någon form av underlig förkärlek till Ebay där man kan hitta allt från klockor till farmor till salu. O hur kul är det inte när dollarn ligger så lågt!? Väntar för närvarande på en klocka och ett gäng av favoritljusen som är på ingång. Skulle vilja beställa lite skor jag hittat men kan inte riktigt solla ut vilka jag gillar mest då ett 20-tal är funna. I love shoes do I need to say more?



 

 


Och när vi ändå pratar om julen.. Köpte ett gäng chokladkalendrar här om dagen! Kommer man någonsin växa ifrån dem? Lite barnligt kanske men kan inte låta bli att tycka att det är lite roligt! Kanske ska jag till och med unna mig en stor kopp gammaldags varmchoklad så där som mamma och mormor alltid gjort med socker och kakao..?!


Har också skaffat mig ett litet ”gör-om-gör-rätt” projekt. Hittade en gammal ask eller skall man kalla det för ett gammalt skrin(?!) som skall slipas ner, målas vitt, ta bort blupparna till tassar/ben och byta bort bluppen upptill till någon silvrig knopp. Tror den skall få stå i hallen på skänken och agera smyckesskrin eller en liten gömma för något gott att stoppa i magen.

  



Ett gäng kritor/frägpennor, målarböcker och ett PS3 ska få flytta in hemma hos mig inom kort. Kan behövas till framtiden om man får finbesök! Fick även en leksaksbrandbil av grannen här om dagen och då Nadja sagt att Angelina blir till sig när ambulansen åker förbi hemma så tänkte jag det kunde bli en kul present till lillskruttan!



Veronica 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0