The one?

Jaha efter att för andra gången då suttit och målat en icke skalenlig bild på lägenheten och sista gången sparat frenetiskt för att datorhelvetet INTE ska hänga sig precis när man är klar och inte har sparat en endaste gång… Här kommer en bild på lägenheten jag kikade på under kvällen.

 


Jag tror jag är kär, att jag hittat the one… Men ska höra med FÄ först om vi kan fixa till lite småsaker. Vill få golvet slipat i v-rummet/stora hallen, nya bänkskivor i köket, lådorna som fått färgen upp skavda av vatten bytta, ny kyl(?!), ev bättre målning på dörrarna till sovrummet o köket om de inte hakas av (vilket nästan känns mer rätt), nytt golv i köket, målat i taket i badrummet, garderoberna i v-rummet borttagna… Så ja, kanske har jag hittat mitt nya hem.

 

Tjejen som har lägenheten idag var hur go som helst vilket kändes riktigt bra. Hon hade målat en vägg o satt upp en fototapet i v-rummet som jag inte riktigt gillade och sa självmant att hon skulle återställa det om jag inte ville ha kvar det. Och då arbetar hon på en måleri/tapet firma i stan. Är inte heller helt förtjust i tapeten i köket men det kan dels bero på det hemska fejkade klinkers golvet i terrakotta och blått... Men är så få våder i köket så där skulle jag om inte annat kosta på mig själv att fixa.

 

Tog en prommis hem från visningen dels för att skingra mina tankar. Verkligen känna efter om detta är något för mig. Gick över faktoriholmarna och så underbart vackert det är kvällstid! Träden är fulla av frost/snö och att blicka ut över ån när allt är tänt och bäcksvart vart helt magiskt fint. Tyvärr är min kamera på mobilen allt annat än bra men kunde inte låta bli att ta ett par kort.

   



Så ikväll fick bli en kväll med lite balsam för själen!

Så måste jag även få berätta något roligt... (Dö inte av skratt nu Frida...) I has fickparkerat!! Notera det enorma utrymmet framför och bakom bilen. Haha, jag har börjat gilla det här med bildbevis!





Veronica

 


Kommentarer
Postat av: Nadja

Vart ligger lägenheten? tror du att de är en så snäll FÄ som gör allt de där? Då har du kommit rätt =)

2010-01-16 @ 12:20:54
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Jessica

Haha gumman du är väl för söt! Klart du kan fickparkera, det har du ju gjort vid mig med ;)



Hoppas du får lägenheten och att du iaf kan få lite av det där fixat. Hoppas bara inte för mycket, fastighetsägare är ju inte direkt kända för att vara generösa. :p



För övrigt verkar det vara en grymt skön planlösning.



Kram

2010-01-17 @ 19:02:30
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0