Jag är kär!

Japp jag har förälskat mig, riktigt ordentligt! Men tyvärr är jag rädd för att det inte kommer att gå även fast man vill så innerligt. Men man kan ju inte vara självisk heller i alla lägen och detta är just ett sådant läge!

 

Jag har hittat en liten bedårande korv eller ja faktiskt fler om jag ska vara ärlig… Det är en lite staffe valp som fått mig att helt flyga i det blå i tankarna. Har kikat lite på den här sidan... Valp nummer två är ju bara så söt!! Lillsnuffsan på första bilden verkar ju också vara en riktig liten charmör.

 

Men det handlar ju också om att man ska ha tid. Tvivlar inte på att familjen skulle hjälpa till om det krisar. Men så är det ju också vardagen som ska funka… Man jobbar ju trotts allt och de kan ju inte sitta hemma ensamma i flera timmar. Visst dagmatte skulle säkerligen fungera men då ska man hitta någon som uppfostrar hunden enligt ens egna principer samt någon man går ihop med. Sen är det ju träning och den här rasen är ju en rätt krävande sort. För en hund som saknar disciplin är något jag inte vill ha. Klarar jag det? Ja det är frågan? Klart jag vill ha en gosig hund men någon som drar i kopplet etc etc nej det skulle jag inte klara av!

 

Väninnan Madde har ju två (eller ja egentligen tre) staffar och en dvärg pinch. Hennes Baby är världens goaste o mysigaste så där finns ju verkligen ett praktexempel på en väldresserad hund med fint psyke. Så har hon ju lillskruttan Candy som redan nu är en lydig lite flicka även om hon vad jag förstått har en del valp fasoner för sig i dagsläget.

 

Har även kikat på Yorkshireterrier valpar som också är lite av en favorit. Men så är ju frågan, är man en småhunds eller storhunds tjej?!

 

En annan fundering jag haft ett tag är att skaffa katt. Visst de ska inte heller vara ensamma allt för länge men de klarar det ju på ett helt annat vis än vad en hund skulle göra. Men så är det den där jäkla kattlådan… Kan inte låta bli att tycka att de luktar pyton om den trotts att man kör med bra sand, tömmer ofta och har en med kolfilter och lucka… Men precis som med hund så blir du låst. Ska du på semester, resa bort etc etc.. Likaså är det ett åtagande då det är djur som kommer leva ett antal år framöver om allt är som det ska vill säga.

 

Ja vi får helt enkelt se vad som händer. Än så länge är det bara tankar och inget mer. Men bilden på lillkorven är en vanligt förekommande bild på min skärm/näthinna. Så mycket som jag kikat på hundar/katter den senaste tiden var MYCKET länge sen jag gjorde. Dagdrömma är ju inte förbjudet och än så länge är det nog bara i det stadiet jag är.

 

Nu sägs det att jag ska hinna få lite mat i magen på min lunch också! Börjar få lite lätt träningsvärk i kroppen så ska väl stappla ut till matsalen och värma på mina rostade rotsaker med tjockkorv.


Kommentarer
Postat av: FRiDA

Åååå! Jag gillar Uffe. Sååå söt!

2009-09-10 @ 09:43:04
URL: http://lillafridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0