Hemmapyssel & kryddor

Har under kvällen bekantat mig närmre med ståltråden, ett par ljuslyktor och en avbitartång. Resultatet?


Ett annat hemmapyssel var att måla om den terracotta färgade oljelampan i vitt.



Har även fått nys om att min chiliplanta gett minst en frukt vilket känns oerhört kul då jag aldrig trodde att den skulle ta sig i och med att det varit så kallt. Inspekterade den även närmre och insåg att det kommer två till inom kort!


Något mindre roligt är att min kruka med kryddor har fått sig lite för mycket vatten de senaste veckorna. Vilket medfört i att min vanliga basilika verkar gett upp hoppet om att leva. Den skymtas svagt till vänster i krukan. Däremot verkar timjanträdet och oreganon trivas som aldrig förr! Gräslöken och den thailändska basilikan verkar stå ut men önskar nog att vädret framöver kommer innebära lite mer sol.




Veronica

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Vad duktig du är som fixar & donar så :)



Hoppas du haft en fin midsommar tösen. Kramar

2009-06-20 @ 23:12:13
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Elin

Fint och sååå mysigt =) kramar!!

2009-06-24 @ 22:31:01
URL: http://ellee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0