Hawaii kasseler utan kasseler och ananas..

Igår fick jag för mig att höra Hawaii kassler men då jag inte hade någon kassler hemma tänkte jag att det måste funka att göra det på julskinkan som blev kvar och som hamnade i frysen skivad. Då det inte heller fanns någon ananas tyckte jag att man kunde kanske experimentera  lite och tog en röd paprika och skivade. Blandade ihop grädde med chilisås och hällde det över skinkan för att toppa med ringar av paprika och ost. In i ugnen och så koka lite ris och vänta för att det skulle bli klart.


Ca 20-30 minuter senare var allt klart för att avsmakas och jag var så där lagom hungrig och såg fram emot hur gott det skulle bli, för det låter ju inte så värst äckligt! Right?!?

Första tuggan gick bra men sen liksom bara vände det sig i magen av äckel. Slutade med att jag höll på att spy av bara lukten så fick hälla ut det i slasken. Jag har inte på flera år fått den där känslan av äckel som vänder sig i magen och som får en att vilja hulka sig av lukten. Det var så snuskigt vidrigt så ni anar inte!!! Så jag kommer aldrig mer göra en Hawaii kassler utan kassler och ananas!!!


Orsaken till att det smakade så illa var nog skinkans fel. Dels så var den alldeles för saltad (köpte en färdigkokad i år) och dels så var den ju senaps glaserad vilket jag helt glömt bort då detta skars bort när det skulle fryas in. Jaja, man måste ju få experimentera också för att kunna hitta något nytt!!


Något annat man kan göra är att steka på fläskfilé bitar göra samma blandning av grädde och chilisås, skiva champinjoner och toppa med paprika ringar och ost med lite ris till. Det är mumma!!


Idag vet jag inte vad jag ska hitta på för mat men är sugen på flygande Jacob utan bananäckel!! =)) Vad ska ni hitta på för gott?!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Björn

Idag ska nån av Kungsörs pizzerior få laga mat åt mig ikväll :D

2009-01-23 @ 11:42:16
URL: http://bjornwestergren.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Testade att strimla julskinka en gång o ha på egengjort pizza, men det smakade också fan!! :P

2009-01-23 @ 15:57:49
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0