Trafikvett?!

I morse på väg till jobbet fick jag mer eller mindre spel i bilen. Jag kan själv tycka att jag kör som en kratta men hey jag har ju inte haft mitt körkort så länge så man är väl inte direkt någon F1 förare bakom ratten. Men hur som haver... När man svänger av motorvägen kommer det en 2 + 1 sträcka lämplig för omkörning då svängen är rätt skarp och brant så lastbilar etc kör i ca 50 km/h. Så jag petar ner en växer och gör mig redo för en omkörning.. Vad, VAD och då menar jag verkligen V A D gör kärringen i bilen framför? Jo hon lägger sig i vänster filen och kör i 50 km/h hon med. Någonstans här började jag orda högre och högre för mig själv där i bilen. Ord som "Kärringjävel trampa på gaspedalen". "Flytta på dig", "FICUS jävel ur vägen" och resterande är rätt barnförbjudet... Och där låg hon ända tills vägen gick ihop och puttrade i 50 km/h på en 90 väg... Hur irriterande är inte det?


Jag brukar normalt sett vara en väldigt lugn och sansad liten fröken bakom ratten, lagom framme i den första rondellen så börjar jag asgarva åt mig själv och mitt hoppande och hyttande med näven i bilen. Undrar just hur mötande bilar såg på en när man satt där i lilla rosa och gapade för sig själv? HAHA! Normalt sett är det kanske inte så mycket bättre heller när jag tänker efter, då jag gärna sitter och sjunger för mig själv till och från jobbet när alla tankar ska rensas.


När man väl kommer till jobbet kör Daniel hoppsa steg genom hela korridoren så det är ju rätt svårt att inte fortsätta skratta! Ja, vi är rätt normala på min avdelning!! Om inte annat väldigt duktiga på att ta hand om varandra då det är högt i tak vad gäller humor och omtanke!


Hur har din morgon varit?

Veronica


Kommentarer
Postat av: FRiDA

Alltså, vissa människor torde inte ha körkort! =/

2009-08-27 @ 12:48:39
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: FRiDA

Jag menade ju såklart att hon inte ska ha körkort! Hahahaa! Jag tror att du kör som en gud! ;)



STOR KRAM

2009-08-27 @ 17:01:16
URL: http://lillafridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0