Min älskade mor och datorer...

Håller på att kikna av skratt. Min kära mor är ju allt annat än tekniskt lagd! Eftersom jag våldsgästat henne i ett par dagar har jag lånat hennes dator vilket inneburit att jag varit inloggad på min hotmail… Då ändras ju mailadressen och mor min brukar ringa och få panik över att hon inte kan logga in. Jätte svårt att läsa texten strax under om man vill byta användare. Men är det svårt så är det ju!


När man är på besök brukar vi ha lite datorkunskap. Typ om hur man får på och av datorn och sådant där nödvändigt vetande. =)


Så jag tänkte att jag skulle passa på att visa hur man gjorde och efter lite pustande o frustande så tyckte hon att det var bättre om jag ändrade tillbaka till hennes mailadress innan jag åker hem. Så jag bad simpelt om hennes lösenord till hotmail. ”Hotmail?!” svara hon och tittar MYCKET fundersamt på mig. Sedan bläddrar hon frenetiskt genom sin lilla bok med alla grejer vi ”lärt henne” och konstaterar att hon bara har en e-mail. Haha, ja hur ska man inte klara av att skratta åt det? Så nu på kvällskvisten har vi haft en kurs i vad e-mail är för något. O när jag retas med henne så hugger hon bara ifrån o säger skrattandes o retsamt ”vänta du din ungdjävel tills du sitter där gammal o djävlig med dina barn o deras nymodernigheter!” Haha är hon inte söt så säg!!


För er som inte vet så är mina föräldrar av det yngre slaget så min kära mor är bara 21 år äldre än mig. Så hon är ju egentligen inte gammal o gaggig som man kanske kan tro efter att ha läst inlägget. Jag älskar min kära mor av hela mitt hjärta och just på det här viset visar vi vår kärlek till varandra. Genom ”gnabb” och djävulskap som ofta slutar i asgarv.


Veronica

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha ni är ju bra roliga :)

2009-08-15 @ 11:39:32
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/
Postat av: Mickis

HAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHA.... jag dör!! Hennes jävla bok! Jag ser det verkligen framför mig hahah!

2009-08-15 @ 16:05:45
Postat av: Emelinda

Hahahahaha började verkligen fundera hur gammal mamma du har egentligen :P Men har man inget intresse i saker så är det inte så lätt att ha nån kunskap helt enkelt :)

2009-08-15 @ 18:51:23
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag glömde helt bort ditt inlägg, jag ska gå på lägenhetsvisning nu kl 15. Men om du har tråkigt ikväll så kan du ju slå en pling och se vad vi gör _D



Kram på näsan

2009-08-16 @ 13:44:12
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0