Första dagen på jobbet!

Mer än halva dagen på jobbet har passerat... Kändes så bra att kliva innanför dörrarna på jobbet idag och mötas av kramar och vänliga ansikten! Som jag har saknat mitt jobb och mina arbetskollegor!


Aningen senil vad gäller alla inlogg till allt i programmen men allt gav med sig efter en stunds funderande. Nya chefen är på plats idag vilket känns himla kul. En gammal kollega till mig från TC som börjat så nu har jag kanske någon att köra ikapp med till jobbet då han åker samma sträcka.


Inte hade jag heller en massa högar med oavklarade saker som låg och skräpade på mitt skrivbord, vilket kändes riktigt skönt att komma tillbaka till! Ett antal mail var det dock men inget som verkade oöverkomligt att klara av.


Helt enkelt en bra start!


I övrigt känner jag mig lite brydd över tråkigheter som hänt! Mina tankar går idag till en av mina bästa väninnor med familj. Som många av er redan vet så har jag svårt för vårt rättsväsende i Sverige även om det många gånger är bra att ha. Men när det kommer till att bli skyddad när man själv är offer så finns där inget förebyggande system som fungerar. I det här fallet handlar det om den biologiska fadern till ett barn som gjort antydningar om kidnappning vid flera tillfällen. Till saken hör att killen i fråga har sagt upp vårdnaden på eget bevåg, tidigare haft besöksförbud av olika anledningar och dessutom är dömd för grov våldtäkt mm. på sin minderåriga styvdotter. O det här är då utan att gå in på några detaljer..  


Jag skulle kunna fortsätta i evigheter och skriva om det här men känner att det kan bli för öppet och naket. Så jag stannar här och hoppas verkligen på det bästa idag för familjen! Ni finns i mitt hjärta och jag är bara ett samtal bort!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad hrligt att gilla att gå till jobbet, hoppas jag får ett jobb där jag får känna likadant.



Tråkigt med din vännina, låter riktigt hemskt =(



ta hand om dig kram

2009-08-17 @ 14:28:56
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Låter fruktansvärt detta med din väninna!! Jag hoppar verkligen hon får den hjälp hon behöver.



Kramar

2009-08-17 @ 20:43:54
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0