Dålig på att uppdatera...

Japp det har jag minst sagt varit! Men jag har saknat lust och då ska man väl inte heller ge sig på att göra något man egentligen inte vill för tillfället.


Det har hänt mycket på den privata fronten den senaste tiden som fått det att rulla runt en hel del i huvudet både positivt och negativt. Jag har försökt att söka inom mig för att inte tappa huvudet helt. Men det känns bra trotts allt!!!


Jag vet egentligen inte vad jag ska berätta som hänt de senaste dagarna/veckorna men jag ska försöka sätta fokus på det som är gott och som får mig att vilja le lite mer.


Spenderade lördagen med att gå upp kl 04.00 för att ta mig till sthlm och släppa av svärmor och svägerskan på båten till Finland. Trodde jag skulle vara tröttare än vad jag var men det gick faktiskt rätt bra! I och med att vi gick upp så tidigt så åt vi ingen frukost hemma utan åkte på tom mage vilket gjorde sig påmint halvvägs till sthlm. Så när vi släppt av halva familjen for vi vidare för att hitta något bra ställe att äta frukost. R hade tidigare under veckan pratat om att han tyckte det vore mysigt om vi stannade på något mysigt hotell och unnade oss hotellfrukost. Så medan vi åker runt i stockholm och jag känner mig så där vilsen som bara jag kan göra... Så plötsligt börjar jag känna igen mig och får en snilleblixt om vart vi ska äta den perfekta mysiga hotellfrukosten! Långholmen!! Var så otroligt mysigt att få unna sig en stor frukost sittandes i lugn och ro med han jag älskar högt över allt!!  Strosade runt lite bland byggnaderna och lästa lite om historien kring långholmen medan solen sakta började värma vår omgivning.



Bestämde oss sedan för att åka ut mot kungens kurva för att göra IKEA och Heron City. Då jag hade noll koll på klockan visade det sig att vi kom ut dit en timme innan allt öppnade. Wooohoooo liksom!! Så slappade i bilen till dess att allt öppnade och kände oss som två pensionärer som står utanför dörren och bankar om att få komma in. Vid besöket på IKEA bestämde vi oss för att bygga en egen tv-bänk av köksluckor som jag säkert nämnt tidigare i bloggen. Ni får själva visualisera er en vägghängd sak av följande artiklar. En svart/grå mellerad toppskiva med vita högblanka luckor som kommer att vara utan handtag då vi skall montera en liten "plupp" som gör att man kan putta på dörren för att öppna och stänga den. Hittade även en lampa på IKEA som jag vill ha i vårat stora fönster så den tänkte jag önska mig i födelsedagspresent och hoppas på att någon tycker att jag varit snäll och rar.





Efter IKEA blev det got mat på Heron City med lite spelande i arkadhallen vilket var alldeles för länge sedan. Skrattade som ett litet barn av att det var så hysteriskt kul! HIttade även en kul inredningsbutik jag aldrig strosat runt i tidigare där jag mer än gärna hade plockat hem följande skål.

 

Idag hände också något oerhört kul. Fick ett nytt uppdrag i Strängnäs from i morgon. Så ska sätta mig på 06.55 tåget mot nya mål för i alla fall den här veckan och i bästa fall även nästa vecka. Har eventuellt ett annat uppdrag som också är förlagt i Strängnäs på gång. Känns skönt att ha något på gång då det riktigt kryper i kroppen på mig av att gå hemma även om det är på garantilön. Men i morgon smäller det, önska mig lycka till!!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Så spännande med nytt uppdrag, berätta va de är för något! =)

2009-04-06 @ 20:13:53
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh grattis :) Hoppas det gått bra i Strängnäs nu :)

Kram

2009-04-07 @ 18:21:55
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0