Uppdatering från fredagskvällen!

Man kan väl minst sagt säga att det var en lyckad kväll i fredags! Det började med att vi samlades utanför kontoret för lite småprat och pålassning av bussen med färdkost.


Den enda vettiga bilden jag lyckades fånga med min mobil under kvällen som inte blev suddig var denna




Detta föreställer alltså våran start på kvällen. En flaska cider, en liten jäger o en macka. Det enda jag hade ätit under dagen var en burk med yoghurt... Billig fylla skulle väl slå in lagom tills vi var i vingåker.


Väl framme på det hemliga målet så visade det sig att vi hamnade vid golfbanan vid Båsenberga. Vi fick en kort presentation om området vi befann oss på innan vi lotsades in i det före detta slakthuset för att utöva lite femkamp. Det valdes ut 6 gruppledare som fick smita iväg för en kort presentation och när de kom tillbaka så skulle samtliga grupper utses. Johan som då hamnat i lag 6 var mycket noga med att påpeka att de var grupp 6 och inget annat... Själv hamnade jag i lag 4 med Maria H som lagledare och det enda målet vi hade var att slå grupp 6. Femkampen bestod av bland annat matematiska uträkningar av en bild med massa trianglar, att hamra ner en spik på kortast möjliga tid, föra ärtor från en bunke med hjälp av en tång, skjuta flörtkulor på saker som skulle fällas etc.. Då Mia tyckte att hon såg lite dåligt så fick jag vara förste tidtagare då allt skulle ske på x-antal minuter. Jag tror också jag såg lite dåligt ibland... *host*


När vi utövat alla tänkbara lekar skulle det pressenteras vem som vunnit. Johan var inte sen att påpeka igen att det med största sannolikhet var grupp 6 som skulle vinna då de även hunnit utöva andra övningar... Lag 4 blev 3:or med 26 poäng vilket genast blev ett av de stora samtalsämnena under kvällen. Vi slog nämligen grupp 6 som hamnade sist med sug o sex!


Sen blev det dags för lite mat o givetvis hamnade jag på bästa bordet som satt och asgarvade hela kvällen. Vi hade en kollega som har 5 barn som han skapat på rätt kort tid o detta skulle förfölja honom och alla som ville under hela kvällen. Skämten var mycket sexrelaterade o ofta handlade det om att "han" inte riktigt förstått sig på preventivmedel. Han hade kört med gladpack o återanvänt samma bit vid alla 5 tillfällen.


Usch jag sitter o skrattar bara jag tänker på allt jag skriver eller vill skriva men det är så ruggigt internt så ska nog inte gå in så mycket djupare på detaljer.


Maten som vi fick äta under kvällen förvånade mig lite då jag aldrig hört någon som gjort känguru. Japp ni läste rätt känguru har jag för första gången i mitt liv ätit i fredags.


Kvällen avslutades med en massa dans och en bussfärd hem till Eskilstuna som inte var av dess like. Tyvärr fick vi inte höra "Mamma Marianne" som var utlovat av Roger men det var nog lika bra det för mina magmuskler hade nog inte orkat mer skratt!


Hoppas ni haft en trevlig helg allesammans!Nu ska jag ner till tvättstugan o hänga tvätt!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Oscar

heej! Jadu bra fråga det där... kan kolla upp det... Fick den nämligen av min kära mor.. men väldigt skön är den ;) Annars finns de ju bra affärer i V-ås eller sthlm typ skate/street affärer. Kan kolla upp några om du vill.

2008-10-19 @ 15:11:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/378
Postat av: Jessica

Låter som en höjdardag det där gumman :)

2008-10-19 @ 19:17:33
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/
Postat av: Emelinda's blogg

Haha låter som en toppenfredag :) Känguru lät ju mindre smakligt, låter segt o torrt? Var det gott?

2008-10-19 @ 19:34:36
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: F R i D A

Ringas låter skoj! =) Pga sjukskrivning jobbar vi nu själva hela dagarna. Det betyder att vi jobbar 09:30 - 20:30. =/ Kram

2008-10-19 @ 22:30:16
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: Raz

Jäger är mums! =)

2008-10-21 @ 19:17:26
URL: http://raz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0