I natt hände något riktigt obehagligt!

Jag vaknade till kring 02.00 av att det tryckte något förjävligt där revbenen möts mellan brösten. Kände hur det blev svårt att andas och försökte slappna av och trycka ihop mig själv i hopp om att smärtan skulle minska och kännas bättre. Det kändes som jag tryckte ihop min kropp med en sådan maskin man pressar skrot med, så det var bara att ge upp och ligga still då varje rörelse av kroppen kändes smärtsam. Tänkte att det skulle gå över av sig själv om jag bara låg där eller än bättre om jag lyckades somna. Höll handen knuten mot platsen där smärtan kom från och tryckte medan jag försökte somna om.


Låg still i 30-45 min innan jag insåg att jag inte skulle lyckas somna om igen då det gjorde så förbaskat ont och jag ju längre det gick fick svårare att andas. Puffa till R och fick väl en mindre panikattack och utbrast "det gör så jävla ont jag kan inte andas!!"... Kröp ur sängen och lyckades få med mig vetekudden till köket. Robert blev ju givetvis orolig och sprang efter och försökte klappa mig lugn varpå jag börjar känna illamående, yrsel, lock för öronen och börjar dessutom hyperventilera.


Får tag på vetekudden och faller ner på golvet med vetekudden pressad mot det onda. Ber R ringa till sjukvårdsrådgivningen då jag var orolig som satan över vad det kunde vara. Fick instruktioner om att försöka ta några djupa andetag dels för att försöka bli av med min panikattack och dels för att fastställa så inga blåsljud fanns. Damen i andra änden lugnade ner mig så jag kunde andas i normal takt igen även om det kändes ansträngt för varje andetag. Hon bad mig att stoppa i mig alvedon och dricka mycket vatten och hade det inte gett sig efter 1h så tyckte hon att jag skulle uppsöka akuten. Efter att ha tagit alvedon och druckit ytterst lite vatten tog det ca 30 min och den värsta smärtan gav med sig. Lyckades somna strax där på men vaknade i morse med samma smärta som när jag la mig. Känner fortfarande av smärtan men känns inte så allvarligt för att göra ett sjukhus besök.


Den snälla tanten trodde att det kunde vara en kraftig muskelsammandragning, stress relaterat problem eller något med strupen att göra. Är det inte bättre tills jag slutat jobba ska jag nog ringa och prata med dem igen och kanske försöka ta mig till en läkare trotts att jag inte vill.

Veronica


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Men usch då gumman, det där lät inte alls kul!! Hoppas det ger med sig o inte är något allvarligt. krama om Jag var på ul för bukorganen i morse och nu har jag fått svar på vad mitt ajaj är iaf: gallsten!! Läkaren visade mig skärmen där jag fick se massa små stenar i gallblåsan.

2008-11-18 @ 11:16:05
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Emelinda's blogg

Jo vi får väl se vad de gör åt saken, titthålsoperation eller om de krossar stenarna. Mamma fick ju ta bort hela gallblåsan, men det var ju på den tiden också ;)



Jo panikattacker känner jag ju mkt väl till, är bara att ge sig fan på att "jag dör inte, jag dör inte" och andas lugnt. Kraaaam

2008-11-18 @ 11:49:36
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Björn

Aj aj det där låter inte som en rolig upplevelse, hoppas det blir bättre kramar om.



Mitt "problem" är att jag har en miljard idéer för hem osv men kan inte genomföra de då jag måste byta lägenhet då och skaffa mera pengar, jobbar på att få min kusins lägenhet haha men de vill inte flytta än :)

2008-11-18 @ 12:42:47
URL: http://bjornwestergren.blogg.se/
Postat av: Björn

Haha det kommer nog bilder på en viss person med mindre kläder än normalt, just wait and see.......muhahaha :)

2008-11-18 @ 13:13:34
URL: http://bjornwestergren.blogg.se/
Postat av: F R i D A

Usch, detta läter ju allvarligt! =( Jag tycker att du ska kolla upp det fastän det känns bättre nu. Man vet ju aldrig om det kan vara något återkommande. Krya på dig!!!!! Kramis

2008-11-18 @ 18:32:15
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men fy vad hemskt! Hur mår du nu? Är det något bättre? kramar om



Haha, tror inte du skulle vilja se mig, det var verkligen full rulle :P

2008-11-18 @ 21:24:08
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter inge kul,hoppas du får veta orsaken.

2008-11-19 @ 12:21:37
URL: http://mammatezz.blogg.se/
Postat av: Björn

Och hoppas det försvinner helt snart och att det aldrig mera kommer tillbaka.



Mmm som den "youtubeonist" man är då jag inte laddar ner musik så hittar man ofta tillbaka till gamla klassiker som man lägger som favoriter eller i nån spellista, TLC var just en sådan :)

2008-11-19 @ 12:44:40
URL: http://bjornwestergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0