Helgen

Har haft ett par riktigt roliga dagar i helgen. Började med att jag och syrran packade våra väskor i fredags efter jobben och tog våran bil o styrde mot Katrineholm. I väntan på att mor skulle sluta jobba så satt vi framför tv'n och sjöng till Idol och Singing Bee. Sen blev det en hel del prat om ingenting och allt innan vi bestämde oss för att krypa ner i sängen och sova.


På lördagen klev vi upp tidigt för att göra oss i ordning och åka till Norrköping för att shoppa som vi så länge pratat om att vi velat göra. När vi kom hade vi svårt att hitta en parkering men efter ac 15 min cirkulerande hittade vi en plats i ett parkeringshus. Väl inne i en av de stora galleriorna i centrum förstod vi varför det var smockat på parkeringarna. Samtliga deltagare som åkt ur Idol var nämligen där på något jippo och sjöng.


Själva kutade vi runt bland alla affärer för att hitta något nytt att hänga i garderoben och vi lyckades väl hitta en del fint allesammans. Längst tid tog det nog att testa underkläder men det var det värt då jag hittade ett jätte sött sett!




Hittade även en löpare till köksbordet, några baslinnen i diverse färger, ett par skor jag inte fick köpa mm mm


Käkade super god thai-mat med basmatiris och kycklingfilé med div grönsaker i en sås av kokosmjölk och röd curry. Såg väl ut som en stor ballong efter vi käkat klart då det var så oerhört mycket mat på tallriken.


Hemma i Katrineholm igen med ömma fötter bestämde vi oss för att gå ut och roa oss på den nya pubben Harry's. Ingen av oss hade varit där sedan tidigare men mor min hade hört att det skulle vara bra. Så vi hoppade in i duschen och piffade till oss, blandade ett par Lennart drinkar, lyssnade på bra musik, larvade oss med kameran och sen bar det av med taxi ner på stan.





Lennart


4-6 cl Xanté Poire au Cognac
2-3 cl limejuice

Fyll up med fruktsoda


Framme vid Harrys fick vi vänta en stund innan vi kom in då det var lite lätt köbildning. Väl inne insåg vi att det inte bara var en pub avdelning utan även ett litet dansgolv. Insåg ganska snabbt att det var mycket folk jag inte kände igen i stan men ju längre kvällen gick ju fler bekanta ansikten såg jag kliva in genom dörren. Fick pressentera mig för en hel del gamla vänner som inte kände igen mig alls. Många har tydligen packat sin väska likt mig och flyttat från stan men det bor en och annan kotte kvar. Vi pratade, dansade och drack drinkar hela kvällen till det blev stängningsdags. Mötte upp folk vi kände utanför för att säga hejdå och kramas. Tog oss en promenad i duggregnet hem men han nog inte gå mer än 50 meter innan jag insåg att mina nya skor inte alls var så sköna längre. Så min mor fick rycka in och donera sina skor till mig och tvärs om. Det såg nog rätt kul när vi två lite lätt onyktra människor står vinglandes mot en vägg och försöker förklara att det är vänster fot vi ska byta med varandra först. Det var verkligen sko byte på avancerad nivå! =)


Redan på vägen hem började vi planera för nästa besök till Katrineholm och nästa utgång på Harrys. Så kul hade vi det!


Får lägga upp bilder från kvällen så snart jag införskaffat mig nya batterier då de tyvärr dig igår när jag skulle visa Robert vad vi fulat oss med hemma innan vi gick ut. Bästa kortet är nog när mamma står bakom kameran och syrran insiterar på att vi ska säga "groooooodaaaaaa" i kör för att få en bra min. Efter att ha sagt " groooooodaaaaaa" 3 ggr och mamma fortfarande inte fattat hur hon tar en bild med digitalkamera börjar jag och syrran garva hysteriskt och vipps "klick" en bild blev tagen. Jag ser ut som... ja jag vet inte vad och syster sitter med jordens kaninflin halvvägs ut ur bilden. Ahh ni får se, jag skrattar i alla fall när jag ser kortet!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Haha, låter verkligen som om du haft en fantastisk kväll :) Vad kul att gå ut med mamma så där, det var länge sen jag gjorde. Nu för tiden hittar man mest på saker & ting med båda föräldrarna och oftast med L's föräldrar samtidigt.



Ha det fint tjejen! Kramar

2008-11-11 @ 15:54:35
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0