Bara 1 månad kvar!

Har det slagit er att det är 1 månad kvar till jul idag? Det känns helt sinnesjukt! Det är ju jätte snart...


I helgen är det även första advent så tänkte jag skulle rota igenom mina skåp efter alla julsaker som skall fram på söndag. Ska bli riktigt kul att få sätta upp den stora kransen i fönstret i vardagsrummet. Dock kan det behöva införskaffas en dimmer till den men har inte riktigt bestämt mig än. Och så får jag ju plocka fram min super fina stjärna på fot in till sovrummet. Det enda jag känner att jag saknar i år är lite tomtar av större modell att ställa på golvet eller nått. Kanske ska man skaffa sig lite julblommor.. Eller i alla fall något som liknar ett jularrangemang! Såg en jätte fin krans som var gjord av buxbom och brysselkål när jag surfade runt i helgen på olika bloggar. Så kanske ska jag ge mig på att göra en dekoration med saker som INTE kan dö om man glömmer bort att vattna dem eller rent av vattnar dem alldeles för mycket.


I helgen fick jag mina nya gardiner och det blev super bra! Blev ett par svarta panelgardiner och en mönstrad panelgardin i svart/brunt/beige. Ska se om jag lyckas ta någon bild på det hemma sen och lägga upp. Kändes som ett litet lyft i sovrummet måste jag få säga. R tyckte vi skulle ha fransgardiner i köket också. Har funderat på silvriga men ska hitta ett par som inte kostar skjortan och är i den nyansen jag vill ha.


Idag känns det något bättre inombords. Fick panik här om dagen då allt kändes åt helvete fel! Ska väl inte gå in på några detaljer men låt oss säga att jag har ett leende på läpparna idag och mycket beror nog på att det snöar! Tänk att detta vita täcke kan få en på så mycket bättre humör trotts att man kan halka och slå ihjäl sig, måste skotta och är svinkallt stundvis. Men som fröknarna sa när man gick i lågstadiet "det finns inget tråkigt väder bara fel kläder".

Veronica


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Håller fullständigt med om det här med snön. Den lyser verkligen upp tillvaron så man blir gladare, lagom så här efter höstens regn & rusk med depressioner. Ska bli mysigt att ta fram adventsljustakarna och ljusslingorna till helgen :)

2008-11-24 @ 12:56:50
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Björn

Härligt, ja visst är det underbart med snö...man blir glad som ett litet barn :)



Mjo det löser sig nog för mig med...nä nu får klockan bli lite mera så folk kommer hem från jobbet och kan leka med mig :)



Kram.

2008-11-24 @ 13:05:01
URL: http://bjornwestergren.blogg.se/
Postat av: Nadja

Skönt att höra att humöret är bättre, så himla skönt med snö! :D Har varit ute och myst, så himla härligt att bara kunna strosa runt utan stress och trängsel ler



Saknar dig!

2008-11-24 @ 15:14:19
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0