Matglada jag

På "lunchen" satt jag och Nadja och pratade om mat som vi lagat. Vi konstaterade att hon gjort en pastasås igår som är så enkel att göra och så god att äta. Och så kom jag ju på att jag testat något som jag aldrig gjort tidigare, quesadillas. Också jätte enkelt att göra och super gott att äta till en bit kött eller vad man nu än känner för. Gick på magkänsla och blandade bladspenat, ost, rödlök, salt och peppar. Fördelade ut röran på halva cirkeln av ett mjukt tortilla bröd och vek den andra halvan över för att sedan stoppa in det i ugnen en kort stund så osten han smälta.



Vi kom även fram till att det kunde vara gott att strimla kyckling och ha i och ja det slutade nog med att vi konstaterade att det mesta är nog gott att ha i quesadillas. Tror det kan vara ett bra alternativ på plockmat eller bara något gott tilltugg till en kall öl/cider om man skär dem i trianglar.

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Mmmm mums! Varför är mat så gott? önskar att jag var en sån som inte var så förtjust i mat och bara åt de för att man måste skrattar

2008-07-15 @ 14:10:36
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0