Första körlektionen avklarad!

Nu är första lektionen avklarad och det gick mycket bättre än vad jag hade väntat mig. Stressade så in i bomben innan och hade magknip så jag trodde jag skulle grina. Väl på plats stod min läare och väntade så snällt vid BMW'n som vi skulle köra.


Han körde ut mot en större parkering i stan och stämde samtidigt av hur jag kände inför allt, vad jag tyckte var mina brister etc etc. För att dämpa min nervositet prata vi även lite allmänt skitsnack innan vi var framme.


Väl på plats så började vi med att krypköra både framåt och bakåt vilket inte var några problem alls. Vi testade att backa in i en parkeringsruta och ställde däcken mot gatkanten så jag fick grepp om vart jag har bilen och hur långt bak man kan komma om det inte finns hinder i vägen. Vi körde även döda vinkeln, start stopp, utkörning från vägkant... Dock hade han glömt att säga en ganska viktig detalj till mig. Bilen är lite speciell för när lägger ur växel och släpper på kopplingen så stänger bilen av sig självt. Gissa om jag blev förvånad när detta hände första gången, min handledare började fnissa lite och sen kom det där "ja just ja.. jag glömde säga.."


Sen blev det lite "tuffare" då vi åkte ut  i trafiken och det vart lite rondeller, korsningar, mindre uppförsbackar, återvändsgränder och massa trafik. Men tro det eller ej, jag var lugn som en filbunke och det gick kalas. Fick till och med lov att köra tillbaka till skolan och fick ett plus i kanten för att jag tittade bra i speglar och bromsade mjukt. För denna gången blev det ingen hemläxa!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Va skönt att allt gick bra! Snart har du kortet :D

2008-07-02 @ 09:58:12
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad var det jag sa?!



Kram

2008-07-02 @ 21:40:34
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0