Kul

Idag har det hänt lite roliga saker... Syster hade skrivit till mig och frågade om jag ville komma över och spela lite Nintendo 8 bitars med henne. Hon hade fått tag på flera av våra favoritspel när vi var små och djävliga barn. Absoluta favoriten är nog Bubble Bobble som vi konstant spelade när vi fick låna det av våra kusiner. Ett annat favoritspel är Snake Rattle'n roll som flitigt lånades av våran granne Veronica. Tänk om man hade lite mer tid till att hitta på roliga saker på fritiden. Just nu känns det som att jobbet tar över. Men detta är ju förståss av egen fri vilja så skall inte klaga heller.


image142    image143


En annan rolig grej som hände var att en gammal kollega skickade ett MMS med texten "Still going strong at TC =)" Bilden som var med var ett kort taget från gamla jobbets anslagstavla. På den sitter det tydligen en lapp med jobbets fackliga klubbmedlemmar och där står jag fortfarande kvar. Tycker lite synd om kotten som ev fått tagit över mitt nummer...


En gammal vän till mig från Katrineholm sände mig ett sms och frågade hur det var med mig. Var evigheter sedan vi hördes och har bokstavligen ångest över att vi tappat kontakten då han stått mig väldigt nära. Likaså har denna person funnits vid min sida i vått och torrt och gjort saker jag aldrig förväntat mig att få hjälp med när jag behövt.


Sen var det roliga slut för nuet men dagen är inte över ännu så skall väl inte ge upp hoppet om att fler roliga saker kommer inträffa!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad är nintendo 4 bitars? jag har ett 8 bitars hemma ;) *skrattar*

2008-01-16 @ 12:56:39
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Björn

Oj det låter kul...själv är det fullt upp idag tills jag ska sova :(

Du har många vänner som hör av sig idag :)

2008-01-16 @ 14:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0