Blommor

I går fick jag för mig att vi skulle införskaffa oss nya blommor till vårat sovrum då jag inte direkt vill påstå att jag tagit hand om dem på sista tiden. Så vi åkte till Plantagen då de skulle ha ok priser på gröna växter. Var ute efter två stycken fredskallor då de är blommor som faller mig i smaken. Hittade en pytte liten variant som var på tok för smått för att vara snyggt i sovrummet och likaså en gigantisk variant som kanske hade fungerat i vårt gigantiska fönster i vardagsrummet. Mellan varianten var helt slut eller jävligt bra gömd. Slutade med att jag kom hem med två buketter tulpaner.


image145

Fick tulpaner förra helgen av min svärmor samt en jätte fin kruka som är helt fantastisk för lite större buketter med snittblommor då de lägger sig så fint i den. Var först lite skeptisk till färgen då de var rosa men tyckte de gav en färgklick som var passande i vardagsrummet så igår vart det två buketter med rosa tulpaner till. Så nu sitter jag med iver och väntar på att de skall slå ut lite mer än de gjort än så länge. Kanske får jag en glad överraskning när jag kommer hem?

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Va mysigt med blommor, jag åkte ju dit när de skulle vara halvapriset på alla gröna växter...BS säger jag om de det var svindyrt..men sen är inte plantagen kända för att vara billiga direkt :S

2008-01-25 @ 08:54:25
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Björn

Nej inte tulpaner...köp en kaktus istället :D

2008-01-25 @ 09:36:28
URL: http://bjornwestergren.blogg.se
Postat av: Jessica

Liljor är annars jättefina att ha hemma, doftar gott gör de också :) Du gör helt rätt i att ha fräscha snittblommor hemma :)

Hoppas allt är bra med dig vännen. Jobba inte ihjäl dig nu!!

Kram

2008-01-25 @ 11:13:33
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: Björn

Ja faktist, de är ju söta är man inte varsam så bits dem :) eller nått :P

Nu är det fredag och snart hemgång typ, bara 4 timmar kvar :D ska bli såå skönt med helg, dock massa planerat.

2008-01-25 @ 13:17:49
URL: http://bjornwestergren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0