Så var det det här med rubriker....

Jag har varit dålig på att skriva och att hålla kontakten med folk jag tycker väldigt mycket om på sista tiden. Eller ja egentligen på ett bra tag om jag ska vara ärlig. Särskilt med folk jag umgicks med innan jag flyttade från Katrineholm. Usch hemska människa man är!


Nåväl en liten förklaring till de senaste två veckorna är att jag haft fullt ös på jobbet med många övertidstimmar och pusslande med att få in körlektioner och teori. Men det är ingen ursäkt det heller!


Körlektionerna går för övrigt bra. Senaste lektionen var idag och då körde vi lite landsväg, acceleration, panikbromsning och lite annat smått. Min körskolelärare är toppen och vi skrattar ofta i bilen när vi åker runt och försöker få mig att förstå hur jag skall köra en bil.


Roligast har vi nog haft när jag skulle backa in på en parkering. Han visade först genom att köra och sedan gestikulera med sina händer som om de vore bilar. Där efter var det min tur att testa. Vi kom lite för långt fram och dessutom blev det ingen perfekt 45 gradig svängning vilket resulterade i att jag stod rätt skapligt snett. Vid det här laget hade även Ingergerd (min granne) passerat oss. Tack och lov såg hon inte mig så jag tackar gud för det då hon alltid mobbas. Dock med glimten i ögat så inget ont om henne. Men det är ju dumt att ge henne en målpassning, man ska ju ta dem själv liksom. MEN jag hade ju fortfarande min körskolelärare i bilen som sitter med JORDENS flin och kläcker ur sig "Det här Veronica....*konstpaus*... det var ett praktexempel på hur du INTE ska göra."


Kan ju lägga till att jag dagen efter körde igen och fick då givetvis öva på samma sak. Behöver jag säga att jag ägde? Det är lite kul för när man gör något bra då sitter han med en sådan där nöjd och belåten min. Och idag var en sådan dag när allt gick bra, trotts att han fick "åka snöre" när jag tvärnitade.


Det är en bit kvar till körkortet men det går framåt. Idag tänkte jag tillbringa en stund på skolan och köra lite teori.


Hur har ni det där ute? Lever ni?

Veronica


Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Haha jag minns så väl när jag tog körkort för 2½ år sedan. Ojoj vad min lärare skrattade & hade sig.

2008-08-21 @ 16:05:03
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Nadja

Du vet ju hur de e med mig :D

2008-08-21 @ 17:01:10
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0