Början av vår resa till Thailand!

Jaha som jag skrev i förra inlägget så är man alltså hemma igen. Känns bra men samtidigt så längtar jag tillbaka. Tänker man bara på de där bekvämligheterna som att slippa laga frukost, mat, städning, bäddning etc etc så vill man ju tillbaka bara av den anledningen. Sen finns det ju helt klart en massa andra orsaker... Värmen tillexempel, kanon varmt och över 90% luftfuktighet. Som de sa där nere så var det ju betydligt mycket varmare så här års i och med luftfuktigheten som var högre än var den är under högsäsong. Så nu ska jag bara hitta ett sätt att summera vår resa utan att bli allt för långrandig och osammanhängande. Förmodligen blir det indelat i massa bitar då det finns lite att berätta.


Vi reste upp till Stockholm ganska så tidigt dels för att man ville komma iväg och dels för att vi var osäkra på vart vi skulle ta vägen som vi inte riktigt hade koll på. Så det slutade med att vi var uppe alldeles för tidigt och fick sätta oss ner på fiket/matstället ovanför incheckningen och ta något att dricka och titta på alla plan som landade och tog av till olika resmål. Vi satt där med nerverna i halsgropen och räknade varenda sekund som gick. Intalade oss att flygresan skulle gå bra. Vi båda är ju rätt hariga när det gäller flygning och minsta lilla skakande eller oljud får oss att fundera på om vi kommer att störta och dö.


En av de få bilder när jag fortfarande har rakt hår.

Någon timme senare var det dags för avresa och vi satt som två is-pinnar i planet och var glada över att vi fått fönsterplatser. Själva starten tycker jag är häftig så jag var väl mer avslappnad än Robert vid detta läge och det dröjde inte länga innan det bar av i full fart upp mot skyn. Själva flygresan ner var ett direktflyg som gick över min förväntan, inga luftgropar eller andra konstigheter! Dock fick vi väl igen då det var tre ungar som gapskrek i princip hela vägen till Thailand i nära anslutning till oss. Kan man inte införskaffa flyg enbart för småbarnsföräldrar som prompt ska ha med sig sina småbarn på flyg?!


När vi väl landat fick vi information om att de stackarna som varit nere i två veckor och skulle hem hade haft spöregn varenda dag sedan de kom och att det fina vädret börjat strax innan vi landat. Kändes oerhört skönt att veta att det varit en dålig period precis innan vi kom och vi såg fram emot att vi hade lite större chanser att få fint väder några dagar framöver. Vi satte oss i en illrosa buss med vippiga gardiner i matchande rosa färg för att ta oss vidare till vårat hotell på Karon Beach. Vi stannade på diverse hotell innan det var dags för oss att kliva av och få börja utforska vart vi hamnat. Stannade på ett Hilton hotell i samma "by" som var helt makalöst stort och förmodligen väldigt lyxigt då de fick eskort av en golfbil från entrén till själva incheckningen som låg x antal meter bort. Även när vi kom fram till vårat hotell fylldes vi av lycka då det var så oerhört vackert och ingav den där känslan av lyx. En värdinna kom och mötte upp oss och lotsade in oss i baren i huvudbyggnaden för att bjuda alla som kom på en välkomstdrink och dela ut våra rumsnycklar. Nedan följer några bilder från hotellet.


                   


 

Knatade upp till rummet efter att ha sörplat i oss våra drinkar och möttes av ett stilrent rum som var över min förväntan då bilder som visas oftast brukar vara tagna på de finaste rummen på hotellen. Men vi fick verkligen ett rum som såg ut som på bilderna även om balkongen inte var in mot själva resorten så var vi glada över att kunna se ner till havet. Vi kunde blicka ut mot en horisont av hav, över "byn" och över kullar av grönska. Jag kommer ihåg att jag fick den där känslan av tillfredställelse och lycka över valet vi gjort.


          


Då vi anlände vid 4 tiden på hotellet packade vi upp lite lätt och gjorde oss bekanta med allt som fanns på resorten, vägen ner till stranden, stranden och lite småbutiker och restauranger längs vägen. Man kan väl säga att vi möttes av ett hav av ord från den lokala befolkningen med allt från "Hello, welcome have a massaaaaaggggeeee!", "Hello my friend come and have a look." och "Thhhhhhhaaaaaiiii foooooooooooooooooooood". Detta skulle bli ett par meningar vi skulle få höra flera gånger per dag.



Veronica


Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Fy saaatan så sugen jag blev på att åka utomlands med min karl när jag ser dina bilder!! Vi gör aldrig nåt roligt tillsammans och jag har inte varit utomlands sen 2002 :( Men jag har verkligen inte alls råd fast jag verkligen vill.

2008-08-07 @ 14:16:51
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Malee/Britt-Marie

Välkommen hem, kul att ni trivdes! Det var tur att ni åkte va! ;-)

2008-08-07 @ 21:08:18
URL: http://gingmalee.blogspot.com
Postat av: Oscar

Ja var i sthlm då med slutade räkna mina vattenplaningar när ja kommit upp i 40... Skit läbbigt. Jag såg ju dig idag!! Vad bra du kör :) När kör du upp?



Kram

2008-08-07 @ 23:54:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/378
Postat av: Jessica

Ser ju helt underbart ut :)



Jag har haft en massa för mig jag med, men det kan vi ju ta när vi träffas sen :) Tycker också att det är dags att träffas igen. Hör av dig so bokar vi in dejten ;)



Puss o kram

2008-08-08 @ 09:41:02
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/
Postat av: F R i D A

Vilka fina bilder! Skönt å höra att ni hade bra väder eftersom jag hört att det är helt fel period att åka då egentligen.

2008-08-08 @ 11:51:56
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: mia-alexandra

åh, lycko dig. Älskar Thailand! :)

Fråga gärna en fråga i min blogg.då blir jag super glad :D

2008-12-17 @ 17:21:30
URL: http://poiison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0