Ännu en dag med sol!

Japp, inte ett moln så långt ögat kan nå har det varit sedan i måndags. Det märks inom en att det är fint väder. Mår så himla mycket bättre av att solen skiner. Det enda som kan kännas smått tungt är att sitta inomhus med en utsikt som antingen är mot en skärmvägg eller den nya barracken man byggt för den "fina" utsikt man haft sedan tidigare. Okok, ska inte klaga har ju trotts allt en utsikt mot stora vägen men ja.. Ja ni fattar säkert att denna utsikt inte är allt för rolig när man vill se sol. (för övrigt är detta en av mina gamla platser.)


image212


Idag ska det inhandlas mat då det åter igen står för tomt i kylskåpet hemma. Det komiska var att Robert skickade mig ett mail med texten " Vet inte vad det är men känns som vi sliter och sliter men hela tiden blir det fel. Vi åker iväg o försöker lösa problemet men det kommer ständigt tillbaka och det gör lika ont varje gång. Jag orkar snart inte mer men är beredd att göra ett försök igen, så..... ska vi åka o handla IGEN idag?? =)" Min första tanke var att detta mail måste vara ett par dagar/veckor gammalt sedan någon dag då vi hade ett av våra små bråk och han fått nog. Men nej då var han bara ivrig att få ge igen för ett sms jag sände till honom en julafton som vi inte spenderade i samma stad för x antal år sedan. I sms stod det något i stil med "Det är något jag måste säga dig, jag vet inte hur jag ska berätta. Jag har trängt på det länge..." Och så slutar det med nått om att jultomten inte finns.. JÄTTE dålig förklaring men några av er känner säkert igen den. Han var DÅLIGT nervös och ringde upp mig på tre röda och skällde ut mig efter notor då han först trott att jag ville säga att det var slut. Så där fick jag igen för mina synder!


I morgon är det Kick-out för projektet jag jobbat med. Det blir en halvdag på jobbet med arbete sen bjuds det på lunch, föreläsning/avtackning, Gokart åkning och än mer mat... Misstänker att det kan bli en rätt kul kväll och en lååång kväll om jag känner mina kollegor rätt. Ska helt klart bli massa kul men misstänker att jag kommer ligga och fisa sist i ledet vid gokartåkningen. Men det ger väl mig mer chanser att puta ut folk i gräset för varje gång jag blir varvad? För det var väl minst avåkningar vinner som gällde?


image213

I helgen kommer nog Marko över på besök för att grilla om väder och nya grillen tillåter det. Var länge sedan vi träffades så ska bli kul och höra vad som händer och sker. Detta är ytterligare en person som nyligen varit i Thailand så jag misstänker att det finns en del att prata om. Att han sedan inte bor i samma stad längre är väl också en bidragen orsak till att man har noll koll på vad som sker. Det blir nog oavsett en helt ok helg.


Veronica

Kommentarer
Postat av: Jessica

Visst är det underbart att solen lyser på oss, finally :)

Hoppas du har det bra :) Om det är till ngn tröst så måste det handlas här också :/ Äben i Köpings kylskåp kan maten ta slut.

Puss och Kram

2008-04-23 @ 16:32:20
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0