Bättre sent än aldrig!

I dag är det första gången på länge som jag kan sätta mig ner och skriva lite i bloggen. Till en dels stora förtjusning och för en del andra ännu en dag av pina.


Idag har jag och Nadja fått leka express bud med en bunt utbildningsmaterial och som tacken för detta blev vi bjudna på lunch. Super tack för detta!! Vi tog varsin sallad och det var ett ganska bra lass med mat. Dock missade catering firman att skicka med bestick så en del började äta med små plastskedar.


Tillbaka på kontoret sattes alla tusentals papper in i de sista pärmarna. Just nu väntar vi på att de sista papperna skall komma ut och vi kan sätta in dem. Dock vågar varken jag eller Nadja oss ut i kopieringsrummet just nu. Vi är lite sisådär avskydda för att vi ockuperat skrivaren under en veckas tid. Nadja kom med den genialiska idén att fixa en tröja med text som skyller på dem som faktiskt är boven i dramat. Dvs. en av våra kollegor som bett oss skiva ut detta utbildnings material.


På jobbet är det just nu 200 blås genom allt jobb som skall göras i och med driftstarten som närmar sig med bamse steg. Så därav uteblivna inlägg. På den privata sidan har det nog inte hänt så där värst mycket på sista tiden. Eller ja jo, vi har lämnat in en dörr för lackning och fick tillbaka den igår. Dörren gör sig fin fint in till vårat sovrum men det känns aningens ovant att ha en dörr för första gången på 1 år.


Till helgen fyller Nadja år så då blir det till att ta sig över en stund oavsett hur det ser ut på jobb sidan så har jag bestämt mig för att komma över och hälsa på och säga grattis. Skall då även passa på att träffa min kusin Frida som kommer upp på besök. Var ju evigheter sedan vi träffades! Så med två babes som kan svinga på bakdelen så skall nog lördagen vara räddad!


Under helgen kommer vi även att skjuta startskottet för renoveringen av hallen. Skall tömma ut alla skåp och sätta hopp trådbackarna så vi har nått att stoppa allt i under tiden. Finns tid så kommer även den stora nedbrytningen av garderoberna att ske. Då blir det till att använda tigersåg och kofot. Vore ju alldeles utmärkt om man hade en hel del ilska i sig att ta ut över dessa otroligt fula och grova garderober. Kommer väl se ut som en vit hulken när vi är klara.


Till något som gjort mig lite konfunderad så har jag idag fått bekräftat att jag får vara kvar längre än jag trott på nuvarande arbetsplats. Jobbar ju som det ser ut idag via ett bemanningsföretag. Men hoppas på en framtid som ger mig ljusa utsikter för en fast tjänst på en arbetsplats som jag trivs på. Drömmen vore ju att få hålla på med heminredning etc. Det är väl inte direkt vad jag gör nu, men kontors jobb passar mig även väldigt bra!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hoppas verkligen du kan få fortsätta där gumman, vet ju att du trivs jättebra :) själv har jag hemlängtan deluxe just nu :/

2007-09-06 @ 15:17:28
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: Jessica

För att jag fortfarande är i Borås, saknar alla som är hemma...och mest min älskade...

2007-09-06 @ 15:37:43
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: Nadja

Jag kan göra dig arg inför släggan i helgen *Asg*

2007-09-06 @ 18:17:40
URL: http://sweetladysoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0