Helgen

Idag har det varit en riktigt hektisk dag. Mycket "sparkande" på den jävla skrivmaskinen/kopiatorn/faxen. Papperna fastnade stup i kvarten på alla möjliga ställen man inte ens kunde tänka sig att papper kunde befinnas sig i denna gigantiska maskin, tonerna tog slut och som om inte det var nog så skulle självfallet byttan som tar emot slasket från skrivaren bli full. Givetvis så händer detta när företaget har fått för sig att byta skrivare och har ej beställt in en ny slaskbehållare och det var ont om färgpatroner. Men o andra sidan hade nog ingen räknat med att jag och
Nadja skulle skriva ut hundratals om det inte till och med var tusentals med papper?!


Så från kl 09.00 till kl slog 17.05 hade vi ockuperat skrivaren, två hålslagare och ett större bord där vi kunde samla allt papper som skulle in i pärmar. Under dessa timmar var det inte ens tal om en rast i sin höjd han man springa till Nadjas dator för att skriva ut lite mer papper. Men vill inte få detta att låta som ett klagomål för det är fruktansvärt kul när det händer saker! Tror dock att både Nadja och jag har tokigt ont i fötterna och att vi båda stoppade mat eller någon annan sorts föda i munnen ganska snabbt efter vi kommit innanför dörren. Ett super tack till min underbara älskade som kom och hämtade upp oss på jobbet och skjutsade hem oss!


Under två veckors träning, promenader och bra mat (visst finns det undantag på bra kost men det pratar vi inte högt om) så kan jag gladeligen meddela att jag kommer i mina jeans igen och har gått ner lite över 4kg. Är så där måttligt glad men nu behöver vi bara förbättra på musklerna i kroppen.


I morgon blir det att åka till grannstaden för att titta på klinkers och förhoppningsvis ha ett som vi gillar med oss hem i bilen. Vill ha ett skiffer grått klinkers golv eller nått åt det hållet av lite större variant. Det får inte vara för matt så man fastnar med städmoppen när man gör rent och helst vill jag/vi ha ett med raka sidokanter. Om det är avlång eller fyrkantigt spelar ingen större roll. Skall förmodligen införskaffa mig cykel no 3 då de två innan blivit snodda efter 2 månader eller mindre.


Skall även "arbeta" under söndagen med ett evenemang med min fackförening där jag sitter med i vår avdelnings styrelse som ungdomsrepresentant. Skall bli spännande att se hur det kommer att bli. Kommer då att befinna mig på en av mina gamla arbetsplatser vilket kommer innebära att jag kommer träffa en del folk som jag inte sett på länge som jag tycker väldigt mycket om!


Vad skall du göra i helgen?

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Haha bra beskrivning av gårdagen ;)

2007-09-01 @ 17:40:09
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: cjl

Det var jättekul att träffas! Tack för att du drog med oss ut så vi inte blev bortblåsta!! :)

2007-09-03 @ 22:23:57
URL: http://bloggmeister.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0