Måndag, veckans första dag!

Här om dagen damp det ner ett brev i brevlådan. Det är mycket sällan jag får brev som inte är räkningar så blev något så där mer glad än vanligt. Öppnade och till min stora förvåning var där ett brev om livmoderhalscancer provtagning. Känner fortfarande rysningar i kroppen av allt detta prat om cancer som det är just nu… kan man inte få lite roligare brev på posten nästa gång? Haha, nej nu ska jag inte låta bitter för det är jag inte. Kände bara obehag av att läsa detta brev o funderade på om man börjat bli gammal.. Snart dimper det väl ner ett brev om att gå på mammografi också!

 

En annan rätt rolig incident som hände idag var en liten groda som hoppade ur munnen när söta Cicci frågade vad jag hade i min matlåda idag. ”-Spockaretti!!”.... Haha, den ni! Japp, det är alltså spaghetti och köttfärssås jag har ätit och inget annat. Vart ”Spockaretti” kom ifrån har jag ingen aning men det fick mig att börja skratta! Något som går i familjen kanske? När syrran var mindre så kunde hon inte säga just spaghetti utan sa ”-Skabetti” och var riktigt stolt när vi frågade vad hon skulle få till mat.

 

Idag blir det lite Affro dans efter jobbet om vi hinner ner o blir de fem första på dropp in tiden. Ska också komma ihåg att lägga över träningskortet i rätt väska idag så det inte blir som igår… Tur vi kunde lösa det i alla fall!

 

Hoppas ni får en fin dag!


Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0