Helgen som var…

Firade min kära mormor i förskott på hennes 70-års dag hemma i Katthult med hela skaran av familj. Började dagen med att åka hem till mammsen där vi skulle spendera natten och lagade lite hemmagjord pizza till lunch. Super gott som alltid! Lillmoster Nilla var över och henne träffar man ju inte allt för ofta iom att de bor nere i småland sedan flera år tillbaka.


Gjorde oss i ordning i lugn och ro eller ja i alla fall alla utom Misckis som fick agera allas personliga hårfrisör. Personligen stormtrivs jag när vi är ett gäng tjejer som gör oss i ordning tillsammans. Man dricker lite, pratar skit, skrattar och busar. Någonstans här började hittade syrran digitalkameran och diverse lämpliga och mindre olämpliga kort togs.


Mötte sedan upp alla i familjen på Olympos för att överraska mormor med en middag vilket blev oerhört uppskattat. Maten var väl sådär men sällskapet gjorde det hela till en oerhört mysig kväll. Även här togs en hel del underliga kort och den "bästa" blev nog på min kära morbror Lars som hatar att vara med på kort.  Ett sådant där perfekt kort när man fyller jämt... *s*


Där efter knatade vi vidare till kusin Emelie och Leo's  lägenhet med alla kusiner utom Therese som behövde åla hem till barnen. Pratade skit, lyssnade på musik och drack lite till innan det blev dags för en sväng på Statt. Tyvärr kunde inte kusin Joachim och Sofie följa med vilket var lite trist då vi ses så sällan.


Mötte på en hel del gamla vänner under kvällen och pratade gamla minnen. Men det som gjorde mig mest glad/förvånad var nog ändå mötet med Joachim och Kakan. Trodde aldrig för mitt liv att någon av dem skulle känna igen mig men tänk så fel jag hade!! Blev överöst med kramar och frågor om allt mellan himmel och jord. Så oerhört kul att träffa de här två personerna som på två olika vis betytt en hel del i ens liv.


Kvällen fortsatt med en hel del dansade, drickande och karaoke sjungande. Och slutade med onda fötter på McD ett par timmar senare! Så "råkade" resterna av pizzan som fanns kvar från dagen bli betydligt mycket mindre när två matvrak kom innanför dörren hos mammsen.


En helt klart lyckad helg även om jag inte han träffa min älskade Madde!

Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0