Veckan som gått

Nu har det varit tyst från mig på ett par dagar så jag tänkte ta mig lite tid att öppna upp truten med lite saker som hänt.


Semester börjar om ett par minuter och det känns lite för bra för att vara sant. Så som jag har längtat. Särskilt efter en semester tillsammans med Robert då vi aldrig riktigt spenderat semestern tillsammans.


På söndag blir det som sagt va Thailand för hela slanten och jag erkänner motvilligt att min resfeber börjat ta vid i allra högsta grad. Det låter som min mage har fått besök av någon utomjordisk varelse som skriker på hjälp konstant! Börjar känna stressen inför packning,

planering, städning hemma etc etc som måste hinnas med innan det är söndag.


Fick förresten ett "in worst case" nummer från en kollega på jobbet som var orolig över att jag och Robert kanske inte kunde göra oss förstådda i vissa situationer. Så vi fick ett nummer till hans bekanta som bor nere i Thailand som vi kan ringa till om vi behöver ha hjälp. Tyckte jag var SUPER gulligt av honom!


Här om dagen var jag ner till lillasyster som skulle göra mig lite mindre kluven i topparna inför resan. Vi han inte långt innan Robert beslöt sig för att dyka upp och kräva att han fick tränga sig före i kön då han ville hinna träna innan de stängde på gymmet. När det väl var dags för mig så stod syster och plattade håret innan klippningen och rätt vad det är börjar hon fnissa och skratta. "Sitt still... Sitt still sa jag" kastar hon ur sig och tre sekunder senare rycker hon loss ett hårstrå från mitt huvud och ropar glatt på sin kollega "Saaaarrrriii titta... titta". Vad gjorde då syster undrar ni säkert? Jo hon hittade ett grått hårstrå i min skalle. Det var ca 2 cm från roten grått och sedan mörkbrunt. Lite skumt men ja så kan det tydligen se ut i min skalle. Så nu har jag då ångest över att jag håller på att bli gråhårig!


I morgon ska vi fira Roberts lillasyster som på söndag blir 18 bast. Så vi har köpt en cykel som hon önskat sig länge. Nu hoppas vi bara att den ska uppskattas i morgon. Snälla svärmor har lovat att bjuda på mat så slipper vi rota genom vårat tomma kylskåp för att hitta något att äta.


Och här är väl i små korta drag lite av veckan som gått. Jooo just det. Sprutan gick bra! Svimmade inte men satt och sprattla som en barnunge med benen.

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Allt kommer att gå bra! DOck tråkigt att vi inte ses på länge!! en heeeeeeel månad.... hur ska detta gå? skrattar



Ha de så underbart i Thailand söt! Kram och puss

2008-07-18 @ 16:46:32
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ohh, är det dags att åka nu :) Hoppas ni får en riktigt trevlig resa, ta hand om er!

Puss & Kram

2008-07-19 @ 10:06:01
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie/Malee

Ha en riktigt trevlig resa! Oroa dig inte för packning o sånt, allt finns att köpa mycket billigare i Thailand. Ska bli kul att se rapporter från er semester, jag är övertygad om att du kommer att älska Thailand, även om det kommer ett regnstänkt då och då ;-)

2008-07-20 @ 11:21:41
URL: http://gingmalee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0