Faktoriholmen och after work

Efter jobbet igår satt jag och tittade på lite sista minuten resor. Fastnade för en 2 veckors resa till Thailand. Men det är ju fel period att åka nu av vad jag kan förstå det jag läst på nätet och hört beresta personer berätta. Men det är något med det som gör att jag inte kan släppa det helt. För priset jag hittade så kan jag inte låta bli att tveka. Men med våran tur vet jag inte om man törs åka ner och chansa på att det kanske tok regnar en timme om dagen och sedan är skit fint väder som många skriver att det kan vara.


       

Efter att jag letat mig blind efter ett resmål ringde pappsen och undrade om vi inte kunde mötas upp nere på faktoriholmen. Det var tydligen en "olds mobil" träff vilket är något han tycker är oerhört kul då han själv haft en stor kärlek till Ford Thunderbirds. Så jag smet ner och hittade ett riktigt vrålåk.




Den var oerhört fin för att vara så gammal. Några detaljer som ej syns på bilden är att bilen hade enbart bromsar på bakdäcken, säkert jätte bra. Sen hade den oljelampor till lysen, en fastmonterad plåtväska för eventuellt hand bagage och en sådan där "hooonkk hoooonnnk" tuta som man får använda hela handen för att klämma.


Sen blev det en sväng på bargatan då vi fick för oss att vi skulle gå på after work på Grappa. Vi var helt klart sent ute då folk satt högt och lågt så det fick bli Centro i stället. Vi slog oss ner och tog en öl och en cider och pratade lite skit om allt mellan himmel och jord. Lite senare dök även Robert upp och gjorde oss sällskap. Riktigt mysig kväll igår!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

När ska du och ja ta after work på grillen då?? va va va?? :D

2008-07-04 @ 10:17:42
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Nadja

Kom på att de där lät väldigt oglamoröst..folk kan ju tro att vi ska åka till Sibylla skrattar Menar ju grillen på Perrongen ;-)

2008-07-04 @ 10:18:30
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: jen

Hihi du bloggar visst om Thailand du me :)



Jag har varit i Thailand både sommar och vinter. Jag gillar både och. Att det regnar från 5 min till 1 timme gjorde oss ingenting. Rätt skönt faktiskt. Det kan ju regna lika mycket på vintern.

Jag skulle inte tveka :)

Jag vill dit NU!



Vart i Thailand är det du har tittat på? Ser jätte fint ut.

2008-07-04 @ 15:08:39
URL: http://jenfager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0