"Nya" hallen och fredag em

Japp, golvet är ÄNTLIGEN klart och man kan gå omkring i hallen utan att det står en massa saker i vägen. Slipper även den där förbannade jävla plasten som var tvungen att finnas i varje dörrhål och allt slipdamm är så gott som borta. Hallen är fri från dammet men nu är det alla andra rum där det ligger ett fint, fint lager av slipdamm. Finns ju ingen anledning att torka bort det förens man är klar för det kommer tillbaka minst lika snabbt.


Så här kommer de första bilderna på nya golvet och väggarna. Golvet är tyvärr inte tvättat då vi fick dra av det först idag så fogarna verkligen hade torkat. Först följer några bilder från hur hallen såg ut innan. Tyvärr han vi börja slå sönder garderoberna innan vi insåg att det vore kul att ha lite bilder, så liiite missar ni utav förvandlingen.


Före/Under renovering:

     

Flytspacklingen/Underrenoveringen:

   

Efter/Under renovering:

 

3:e bilden under "Före/Under renovering" och 1:a bilden under "Efter/Under renovering" är i samma del av hallen även om vinklarna är olika. Likaså är 1:a bilden under "Flytspacklingen/Underrenoveringen" och 2:a bilden under "Efter/Under renovering" samma del av hallen med något mer snarlik vinkel.

Så får jag väl inte glömma att visa en lite rolig bild från ett klantigt inslag av golvläggaren. När det skulle flytspacklas kan man ju tycka att man tejpar igen brevinkastet så man slipper denna miss:




Det enda som är kvar nu i hallen är att städa upp, sätta dit foder, lister, skogarderob, skjutdörrar med inredning, hathylla, bygga en bänk, dra telefonkablar, dra om elen, ställa dit spegeln och så skall samtliga dörrar lämnas in på lackning så de blir vita spegeldörrar. Sen är hallen klar för besök.


Idag har jag redan hunnit jobba i ca 2h och är på väg till jobbet igen kl 14.00 och hur länge jag blir kvar törs jag inte ens chansa på. Skall även tillbaka under morgondagen för att jobba. Blir som sagt va inte så mycket fritid/ledighet de närmsta dagarna.


Igår vart det även en kebabtallrik i ren orkeslöshet. Kikade även på Harry Potter and the Order of the Phoenix. Jag vill inte påstå att jag tyckte den var bra. Den var så himla långdragen att jag somnade. Inte för att det är någe särskilt ovanligt nu för tiden. Verkar kunna somna över allt och ingenstans.

Veronica


Kommentarer
Postat av: F R i D A

"Ingen reklam, tack" har fått en ny mening! ;)

2007-10-29 @ 07:44:00
URL: http://lillafridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0