Besök av föreläsare Lasse Gustavsson

Idag har vi haft en gästföreläsare på företaget vid namn Lasse Gustavsson. En man som 1981 brännskadades svårt i Göteborg. Många vet säkert vem han är då han fvarit med i både tv-rutan (om jag inte mins helt fel) samt i tidningar.


En helt fantastisk föreläsning var det som utan att tveka fått mig att stanna upp för en stund och tänka efter på både det ena och det andra han sa. Några nyckelord som satte sig i huvudet på mig var öppenhet, sanning och trygghet. Något som även fick mig väldigt fascinerad var hur han knöt ihop allt. Hur vi blir fostrade av våra föräldrar och hur man ser den ultimata "lyckan". Det är svårt att få fram ord trotts att jag funderat hela eftermiddagen på detta.


Det finns så mycket att säga om föreläsningen men för första gången på väldigt länge har någon berört mitt inre sinne. Han fick mig att känna mig helt tom inombords men ändå så fylld av kännslor.

Att se en människa som Lasse, höra hans berättelse, hans passion och inte minst hans drivkraft för att ta sig tillbaka... Det är rörande, starkt och inspirerande. En kris kan få oss alla att stanna upp och tänka om.


image102


Får du någon gång en chans att lyssna så tveka inte att gå.

Veronica

Kommentarer
Postat av: Björn

Hade gärnat varit på samma förläsning då jag sett program på tv om honom...vilken människa...kan tro att det berörde.

Kram på dig, snart samla jag dina sötisar och drar igång med glöggen...saknar dig.

2007-12-01 @ 18:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0