Alive or just breathing?

Skrattade ihjäl mig när jag för ett par dagar sedan hittade bilder från långt tillbaka i tiden, du vet när det var inne med mörkblåa och terakotta färgade tapeter... Blev smygfottad när jag och minsta kissen Ludde låg och sov i vår lilla etta.


Det var sällan lilleman låg med huvudet åt rätt håll men just på detta kort ligger han inte med nosen nerborrad i mitt skrev. Men alltid skulle han ligga i skåran mellan benen raklång. Misstänker att skrutten hade vart hemma hos oss i bara någon vecka när detta kort togs.

I den första soffan jag ägt (dö inte av skratt) eller ja ärvt är nog snarare rätt... Låg älskade Wille något sur över att lilleman fått komma in i vårat hem. Han var inte alls särskillt förtjust i det lilla monstret och låg mest och spottade och fräste under soffan den första veckan.




Hur det slutade? Wille var ofta blöt på magen utan att jag riktigt förtod varför, tills jag en kväll kom in i sovrummet i tvåan jag då bodde i och hörde något tuttande och purrande ljud. Hittade Wille liggandes motvilligt med den menande blicken "Kan du SNÄLLA ta bort det äckliga lilla krypet..." och en tuttandes liten kille som spann för fulla muggar medans han omsorgsfullt puttade mot magen på Wille. Ibland saknar jag mina kissar enormt och framförallt Wille-bus!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0