Æbleskiver

Fick i helgen testa på något helt nytt, Æbleskiver. Hade en lång tur i skogen där vi diskuterade vad man åt till jul och kom fram till att just Äppelskivor är något de har till jul i Danmark. Frågade lite fint vad det var för något och jag fick veta att det inte var äppelskivor i och inte heller äpplen... Min första tanke var "Hur kan man då döpa dem till äppelskivor? Söta knäppa danskar! ;)" Jagade runt hela stan efter dem innan vi efter mycket sökande hittade dem inne i stan. Det smakar nästan som munkar fast de doppar dem i sylt och socker.

Så blev glatt överraskad när jag kom hem i torsdags och hittade en hel hög med post där ett av bladen var från Netto som hade en hel sida med Danska varor. Hur roligt är det inte att det dyker upp i massa samanhang och liksom pikar en i vardagen?! Nåväl, där hittade jag mina Æbleskiver och kunde inte låta bli att köpa ett gäng idag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0