OM DU TROR ATT DU ÄR KORKAD, ÄCKLIG OCH ATT DU FÖRTJÄNAR NÅGRA KNYTNÄVSSLAG DÅ OCH DÅ…

… Så misstänker vi på Polisen istället att du kan vara utsatt för ett allvarligt brott av den du lever med. Du är i så fall inte ensam. Den här typen av  brott förekommer i alla former av relationer, i alla samhällsgrupper, i alla delar av landet. Exakt hur många som drabbas varje år vet ingen, men det rör sig om 10 000-tals, kanske upp emot 100 000.

 

www.polisen.se/kommitloss kan du läsa mer om hur en anmälan går till, vad som händer efter anmälan, eller hur du ska göra om någon i din omgivning far illa. Polisen verkar för ett samhälle där ingen ska behöva leva i en relation där man utsätts för kränkningar, hot och våld. Om det är en vardag som du känner igen…

 

… SKA DU ABSOLUT KOMMA TILL OSS.






Denna artikel läste jag i förra veckans EVELINA och blev så grymt berörd. Dessvärre vet jag att man som utsatt många gånger aldrig vågar göra en anmälan... Tanken är god, MYCKET god. Men något som även polisen och andra myndigheter behöver ta till sig är att själva göra anmälningar när de ser saker inträffa mitt framför näsan på dem. Folk som kanske inte är inblandade men ser behöver också ta ett större ansvar att anmäla istället för att blunda och gå förbi.

Ja det finns minst sagt mycket jag skulle kunna dementera kring detta men kl 06,17 på morgonen känns kanske inte som den tiden min hjärna funkar som bäst...

Hoppas ni alla fått en bra start på dagen. Själv har jag tagit en tjuvkik ner i chipspåsen! Ajja bajja!! Men det luktade gott!!

Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0