Tandläkarbesöket

Har haft världens ågren över att gå till tandläkaren då jag haft en tandläkare som jag inte alls tycker om eller har förtroende för sedan jag bytte från Katrineholm till Eskilstuna. Har frågat mig själv ett antal gånger om varför jag bytte till Eskilstuna då min tandläkare hemma i Katrineholm verkligen ingav det där förtroendet jag måste ha.

Till min stora lycka fick jag idag en ny tandläkare och han är helt underbar!! Likaså var hans sköterska en riktig klippa och vi skrattade och busade en hel del under min korta visit. Blev hemskickad med ett ”Jag vill inte se dig här förens om 18 månader även om jag vet att du bestämt har velat gå var 12:e månad. Du har så fina tänder gumman så du behöver inte gå så ofta, inte ens var 18:e men vara för att du själv önskat komma oftare så säger jag att det är ok med 18 månader.”  Hur skönt var inte det att få höra?! Jag har inte det vackraste tänderna men vetskapen av att kvalitén på de gaddarna som sitter i munnen är bra får mig att glädjas!

Det enda vi hade lite problem med var korten som de alltid skall ta på tänderna. Högersidan gick perfekt men när det kom till vänstersidan blev bilderna kass. Tror vi tog om dem mellan 12-15 gånger. Herre min jesus så osköna den där grejen är man ska ha i munnen. Vi skrattade dock åt att det blev så dåliga kort och både sköterskan och tandläkaren bad så hemskt mycket om ursäkt över att det gick så illa. Tydligen är det ofta en sida som ofta brukar krångla med den nya tekniken. Nåväl hellre att tekniken krånglar än att man hamnar hos en tandläkare man  helt saknar förtroende åt!

Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0