Nyss hemkommen från min kära mor!

Har varit i Katrineholm hela eftermiddagen och hälsat på min kära mor. Första gången sedan uppkörningen som jag satt bakom ratten på en bil vilket kändes lite läskigt i början. Lite problem med dragläget ett par gånger men vi ska nog lyckas bli vänner en vacker dag jag pch lilla forden!


Smet in en snabbis på Nordiska för o se om de hade något roligt o pynta hemmet med men tyvärr var det ingen större lycka där. Hittade en tomte med jätte långa ben och huvudet gömt under luvan med massa skägg o en liten liten näsa utstickande. Men nej några tomtar blidde det inte den här gången!


Hemma hos mamma blev vi bjudna på jätte goda köttbullar fyllda med vitlök, fetaost och sweat chili sås. Är fortfarande alldeles proppmätt av den goda maten så det tipsar jag varmt om att testa.


Fick även två presenter varav den ena var skorna som jag bett henne köpa till mig. Det andra var en present för att jag tagit körkortet o ja det märks att min syster är en avkomma till min kära mor. När jag öppnade paketet o stoppade in handen i kartongen för att ta fram innehållet kände jag bara av att det var ludet o kunde inte för mitt liv komma på vad det var. Men fnissandes i soffan konstaterade jag att det var en rattmuff i modell svart. Så när jag nu än lyckats köpa mig en bil så är jag alltså tvungen att sätta upp raggartärningar, wunder-baum och en luden rattmuff i bilen. Robert lovade att han skulle bränna en dansbandsskiva som jag kunde sitta o ragga runt med i min lilla bil.  Tack och bock för de fina presenterna!




I lördags träffade jag även Nadja o tog en sväng nere på stan. Hittade en jacka från H&M som jag först tvekade lite på men efter lite peppande från Nadja bestämde jag mig för att köpa den och jag ångrar mig inte då den är så varm o skön! Blev även lite smågrejer så som nagelacksborttagningsmedel, ansiktsprylar o en ny stav till naveln. Ska bara lyckas pilla ut den gamla staven o samla mod till att trycka in den nya. Vet inte varför men det är en sådan där obehaglighetskänsla varje gång... Avslutade dagen med en fika på wayne´s coffee med en smarrig jordgubbs cheesecake. Tror bilden säger mer än 1000 ord!




I fredags efter jobbet passade jag och Camilla på att springa ner på stan i sthlm för o se om vi kunde hitta något roligt. Slutade med att vi shoppade varsina par skor o gick med glada miner tillbaka till tågstationen för att åka hem. Vi kom överens om att vi skulle skylla på varandra gällande sko köpen då våra respektive tycker vi äger allt för många par. Här är mitt nya inköp!




Hoppas eran helg varit toppen!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Vet du vart jag var igår? Jo i Eskilstuna. Stannade vid Folkesta (heter det väl?) och sprang in på Willys o lånade toan bara :P



Ja alla har vi de där dagarna ibland. Idag är helt klart en bättre dag. Kramkram

2008-10-27 @ 09:39:02
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Zarah

gott med tårta!

2008-10-27 @ 17:06:35
URL: http://zlundin.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm

Mysigt med presenter o tårta..always;)!

2008-10-27 @ 19:34:39
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: F R i D A

Jag kan inte göra annat än att hålla med! Den låten är så otroligt kraftfull! Hade inte du den i din blogg för länge sen? Eller är det bara jag som vimsar?

2008-10-27 @ 20:36:05
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: F R i D A

Ja, de är riktigt starka! Det är svårt att inte ta åt sig eller att inte leva sig in i texterna...

2008-10-27 @ 21:21:44
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: Emelinda's blogg

Ja visst jobbar du där på Volvo som man ser från motorvägen? Tänkte faktiskt på dig när jag såg byggnaden :)



Vi ska inte sova på hotell i Tallin. Vi åker båt dit på fredag vid 18, framme vid 10 på lördag. Sen har vi hela dagen i Tallin fram till 18 när båten går tillbaka. Hemma i Sthlm vid 10 på lördag igen. Men det är ju ett antal timmar i Tallin iaf så vi får väl se vad vi hittar på i staden :) Blir nog en annorlunda födelsedag om inte annat!



Kramkram

2008-10-27 @ 22:15:39
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men du, det där är ju mina skor :p

2008-10-28 @ 20:45:26
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha en fin kväll!! :)

2008-10-28 @ 20:47:42
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0