Jag ägde helvetesbacken!!

Jag vet att syrran kommer sitta och skratta som en tok när hon läser detta så... Mickis, denna är speciellt dedikerad till dig med massa kärlek!

Som några av er vet så har det här med att ta körkort varit en rätt intressant historia. Framförallt vad gäller att stanna i uppförsbackar.. Att få motorstopp eller än värre rulla in i någon stackars sate som råkar hamna bakom en annan har varit rena mardrömmen! Komiskt nog är det bara en backe som skrämt mig riktigt innerligt mycket och kanske just för att jag "måste" ta den när jag varit hos syster eller pappa och hälsat på för att slippa köra sightseeing i Eskilstuna för att komma hem. Vi kan kalla den för mördarbacken (markerad med en röd pil åt "fel" håll)..




Mikaela lär nog aldrig glömma våran resa (åt rätt håll) när jag inser "shit, jag måste stanna i mördarbacken för någon jäkla cyklist ska ta sig över vägen med fyra bilar framför. Ett mindre sammanbrott och panikartat skrik senare sitter syrran och skrattar hysteriskt intill mig i lilla skrutti bang bang.

Denna historia har hon då givetvis också berättat för diverse väl utvalda människor. Bland annat en väninnas mamma som är bilskolelärare... Mickis erkände här om dagen att väninnans mamma använder detta som ett "exempel" på sin körskola och skrattar högt och ljudligt åt en annans tokigheter. Haha, men det bjuder jag givetvis på!

Till saken hör nu att jag idag utmanade mig själv och körde åt "fel" håll i backen trotts att det var rött vid rödljusen och tre bilar stod före så jag var tvungen att stanna mitt i backen... Och vet ni?! Jag dog inte!! Bilen rulla inte en centimeter bakåt och inga panikartade skrik eller svettningar..

Moahahaha! För jag är så jävla bra!!



Veronica

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig du är!!! =D Stolt lillasyster

2010-07-07 @ 18:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0