Ibland ska man ha lite tur också!

Igår började bilen bråka med mig ca 100 m från hemmet. Han med nöd och näppe ”hosta” mig fram i en bussficka innan bildjäveln dog! Ja för numera heter den inte Rosa Faran utan BILDJÄVELN!! Fick igång aset och lyckades parkera den hemma. Fick hjälp med att kika igenom bilen en stund senare och nepp inga tokigheter med lampor i alla dess färger som lös eller en bil som inte ville gå som den skulle.

 

Med visst missmod satte jag mig i morse i bilen för att tuffa till jobbet med allt jag äger och har korsat i hopp om att slippa stå längs vägkanten med varningsblinkers. Halvvägs till jobbet hostar bilfan till men inga lampor blinkar… Torkar svetten från pannan och brummar vidare utan bekymmer… TILLS jag skall svänga av in på Vältstigen.. FLIPPERSPEL med alla möjliga sorters blinkande lampor och en hostande bil. Bara att stanna och stänga av! Starta bilen på nytt och tada allt funka fin fint sista vägen till jobbet.

 

Ringde till Opel och frågade lite fint om problemen och påpekade att med så många olika lampor som blinka, ett nytt batteri och fullt med olja i bilen så borde det vara något jordfel.. Så bokade in en tid för felsökning och hoppades på det bästa för hemresan.

 

Frågade lite fint om en kollega från stan ville ligga bakom mig hela vägen hem utifall något skulle hända längs vägen. Så TACK snälla Björn för att du är en så underbar medmänniska! Resan hem gick bra TILLS (japp där kom det där tills igen…) vi svängde av motorvägen. Nu lös alla lampor igen och denna gången även lampan för motorn. Bara att svänga in längs vägkanten och slå på varningsblinkers. Fick skjuts av Björn som genast axlade papparollen över denna något bittra Veronica. Fick sedan hjälp med att köra biljäveln till Opel…

 

Komiskt nog var tanken att titta efter en ny bil som till på lördag, så passade på att svassa runt inne på Opel för att se om de hade något spännande. Och som en nedfallen ängel kommer säljaren fram och frågar snällt om jag letade ny bil efter incidenten. Berättade om mina planer och taaadaaa jag fick låna en sprillans ny Opel Corsa tills i morgon kväll. Hur gulligt var inte det? Ibland ska man ju ha lite flyt också!





VS




Veronica

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0