Kan man vara så här trött & Helsingborg.

Jag är hysteriskt trött idag och jag vet inte varför?! Jag äter bättre än vad jag gjort tidigare pga träningen som också är något som borde få mig att bli piggare… Ikväll tänkte jag krypa ner i badkaret och bara ligga där och gotta efter träningen. Känner att musklerna i ryggen inte riktigt är som de ska och har förmodligen en hel drös med knutar som inte heller hjälper till att göra saken bättre!

 

Finns så mycket jag skulle vilja skriva om men jag vet inte riktigt vart jag ska börja… Hade en SUPER trevlig helg nere i Helsingborg med Frida och Cecilia. Bilade ner på 4,06 vilket innebär att vi slog Frida och Anders tid med 4 minuter!! Cicci, har jag sagt att du kör som en grekisk gud?!

 

Vi hade även lite drygt 4 timmars ”samtalsterapi” i bilen både på vägen ner och hem. Lyssna på radio eller någon bra cd skiva hade vi inte tid med! Så jäkla skönt och prata ut med någon och få höra hur andra resonerar. Tusen tack för en jätte trevlig bilfärd!

 

Väl nere blev det kramkalas och ett snabbt besök på Väla för sko shopping! Farligt att släppa lös tre sko tokiga tjejer i en skoaffär!! Hem och laga tacos och göra oss i ordning samtidigt som första glasen tömdes med diverse innehåll. Någon gång här under kvällen filmades det och togs kort. Jag vågar inte ens fundera på hur filmerna blev. Knullruffs i huvudet och en tandborste i munnen samtidigt som man dansade och försökte sjunga så gott man kunde... På tal om det, har du kikat på filmerna Frida? Skall dessa för evigt censurerade eller är det saker vi törs visa vår omgivning utan att de tror att vi är mer korkade än vad vi faktiskt är? Haha! När man minst anar det kanske de ligger på youtube.. Haha!

 

Vidare hem till Granen för att förfesta lite med trevligt sällskap och några bekanta ansikten sedan sist man var nere. Hade allsång till alla möjliga låtar från nu och förr, dans och lite spex. Skrattade gott när Svante, Granen och Poffe visade oss dansvideon.




Tog en taxi ner på stan och vidare in på Cardinal för att fortsätta skaka rumpa till bra musik. En sedvanlig tequila slank ner och även ett par drinkar hittade ner i magen! Tänk vad kul det är att komma nya städer och träffa nya människor man aldrig sett tidigare!

 

Åkte hem kring halv fyra halv fem efter att ha köpt pizza vid något hörn och hoppat in i en taxi där chauffören dillade något om att det inte var så poppis att vi käkade i bilen då det skulle ”stinka i en veck och taxibilar ska lukta neutralt” etc. Allt annat än otrevlig var han dock, men han kunde väl inte hålla sig från att hävda sina åsikter. Klev av hemma och kastade oss i sängen/soffan för att ligga och prata lite skit innan John Blund slagit oss alla i huvudet med en stor fet klubba! Herre min jesus vad seg man var när man kom hem! Eller ja i alla fall jag…

 

Vaknade upp kring kl sju av ren rutin iom att jag normalt sett är uppe kl kvart över fem på morgonen som senast när det är jobbdagar.  Verkade inte vara så livat i lyan så jag låg och lurade lite innan en SUPER pigg Cecilia sätter sig raklång i sängen och vill inget annat än att äta glass och komma upp och iväg!  Haha, kan väl nämna att jag och Frida (framför allt Frida) inte var riktigt lika pigga!!

 

Gjorde oss i ordning och åt frukost för att sedan smita ut till Väla för lite mer shopping! Hej o hå, vad mycket fint det finns i affärerna!! Höll dock igen helt även om det fanns en hel del som kunnat få följa med mig hem. Var sugen på ett par bagy jeans men tyckte inte riktigt att de höll måttet till vad jag önskade. Ett par träningsbrallor, några skor och diverse annat. Frida och Cecilia lyckades få en hudkräm för världens pangpris pga felskyltning vilket helt klart blev en glad överraskning! Höll på att avlida av min högra fots pumps som inte ville göra kärlek med min lilltå! Så snälla Cicci bytte skor med mig ett par gånger. Life saver på hög nivå vill jag lova! TACK!  Hittade in på Sisters där vi hittade ryssmössor som jag tvingade på Cecilia och Frida för ett ”fulkort”, (bild kommer ikväll om jag får tillåtelse förståss). Käkade även jätte god mat på Blå Tuppen (hette det så?) någon gång mellan all shopping och skoväxling!

 

Hem igen och lägga sig i sängen/soffan och prata mer skit! Har haft en så jäkla trevlig helg även om det blev något mer intensiv än vad man önskat. Trotts att det bara blev över natten så han vi göra en hel del mer än vi trott, men det är aldrig kul att åka ifrån någon som man verkligen trivs att umgås med och någon som man håller varmt om hjärtat. Cecilia har jag ju lite närmre i Katrineholm men lika lite träffar jag henne , tyvärr!

 

Sista biten till Eskilstuna färdades i min lilla corsa helt allena mitt i natten. Kallt och jävligt var det och en jädrans massa lastbilar på vägen. Tror jag körde om 6 st och svor otaliga gånger över att de skulle flytta på sig så man kom förbi och fram! Haha typiskt mig! Lyssnade på musik på hög volym och sjöng med för allt vad jag hade. Eller räknas det som att man sjunger när man inte kan ta en ton rätt?! Skråla kanske är mer passande?! Hahaha! Tror jag var hemma kring tolv slaget och då var det bara till att dyka ner i kudden och sova då jag var helt slut och skulle upp tidigt dagen efter.

 

Nästa gång vi träffas blir nog först när Frida fyller och kommer hem till staden vi alla växt upp i, Katrineholm. Ska bli ett kärt återseende och förhoppningsvis en massa kackel och skratt precis som det brukar vara när vi alla träffas! Konstaterade att det inte är så farligt att åka ner till Helsingborg rent ekonomiskt. 500:- om man är två och delar på soppan. Hlet ok och kanske blir vi bättre på att åka ner och hälsa på lite oftare än en gång om året?! Hoppas kan man ju alltid!

 

Så där då har man skrivit en roman och hälften av er har nog inte ens läst igenom vad man skrivit vilket o andra sidan inte gör något! Blev ju betydligt mycket längre än vad jag trodde det skulle bli!

 

Hoppas ni får en trevlig dag och ett STORT TACK till Frida och Cecilia för den underbara helgen med allt vad den innebar. Ni är två helt fantastiska människor med stora hjärtan och mycket humor!

Veronica


Kommentarer
Postat av: FRiDA

Vilken fin C-uppsats du skrivit. Jag hade tänkt skriva jag med, men vet inte när jag ska komma mig för. =P Jag vet inte vad Cicci gjorde med min kamera, men det blev inget filmat när vi borstade tänderna. Bara då när jag gick ut och pratade med dig i hallen. Träligt! Vi som var så snygga med tandkräm i hela truten. =) KRAM

2009-09-15 @ 22:16:52
URL: http://lillafridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0