Snart dags att bege sig hemåt för dagen då vi kör halvdag!

Hade en jätte trevlig dag i Stockholm igår och allt utom hemresan gick som smort! Tyckte jag hade tittat ordentligt på nätet på tåg hem och att det gick ett vid 20-tiden. Men ICKE! När Calle och jag satt på fiket och bubblade tänkte jag att jag skulle plocka upp den medtagna tidtabellen och dubbelkolla och så smått börja röra oss ner mot stationen. Till min stora besvikelse så hade jag lyckats rycka med mig en busstidtabell och inte en tågtidtabell! Who, grattis Veronica ditt jäkla klantarsel! Men till mitt försvar är att tidtabellerna är identiska här i stan och står precis intill varandra. Nåväl, ringde sedan SJ för att envisas med den röststyrda tidtabell linjen…

 

SJ    ”- Vart ska du resa?”

JAG  ”- Från Stockholm till Strängnäs”

SJ    ”- Vart ska du resa, du kan tillexempel säga; från Stockholm till Göteborg..”

JAG  ”- Från S T O C K H O L M till S T R Ä N G N Ä S…”

SJ    ”- Sa du från Stockholm till Marieberg?”

JAG  ”- NEEEEEJ” Något irriterad..

SJ    ”- Vart ska du resa, du kan tillexempel säga; från Stockholm till Göteborg..”

 

Ja och för er som haft denna kontakt förut så förstår ni hur det fortsatte ett par gånger innan man fick rätt destination och att man inte skall ha val med buss. Fick till slut svars att det precis gått ett tåg ca 5 min innan jag ringde och att nästa tåg hem gick 20,51. Var med andra ord hemma rätt sent igår då jag var tvungen att hoppa av i S-näs för att plocka upp bilen och tuffa hem i natten.

 

Men jag fick ju en extra stund i Stockholm och passade därför på att åka hem till Calle och kika på hans lägenhet. Riktigt fin var den! Ett gammalt hus med högt i tak och sådana mysiga gamla trägolv! Stor balkong med blick utöver en jätte mysig innergård! Satte oss ner och pratade i hans soffa om gamla minnen och saker som hänt sedan han flyttade till stan! Sen blev det dags att åka hem och skiljas åt tills nästa gång!

 



Idag blir det till att vika tvätt och ta hand om hemmet. Ikväll kanske det blir en film och lite god hemlagad mat?! I övrigt så blir det ”This is it” filmen på bio i morgon med en middag på någon mysig restaurang och kanske ett besök av Cicci från Katrineholm på söndag med en tillhörande tur på Tuna Park. Skulle vilja göra tusen saker som vanligt men då jag inte lyckats klura ut hur man klonar sig själv än så lär nog några saker bli ogjorda och uppskjutna precis som vanligt. Har fått för mig att jag vill måla om en massa möbler som är av modell ekfaner i vitt. Har dock aldrig testat att måla på faner men borde funka fint med att lätt, lätt rugga upp den tunna ytan trä och grunda för o sedan stryka på någon lackbaserad färg?! Frågan är om faneren släpper från spånskivan eller vad det kan vara för material bakom? Får nog ta och undersöka det med någon kunnig målare!

 

Hoppas ni haft en underbar vecka och får en än bättre helg!


Veronica 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0