"Ska bara"



Du var det dags i år igen för det Rosa Bandet att dra igång. Något som berör mig då man på ett eller annat vis har fått uppleva det på nära håller eller känner någon som genomgått detta. Just nu är väl cancer över lag en rätt känslig fråga, detta i olika former ligger väldigt nära till hands med saker som händer/har hänt på min arbetsplats.

 

Givetvis kommer jag att införskaffa årets band och bidra till forskningen utan att tveka för en sekund, likt de andra åren!! Favoritbandet är dock fortfarande Lars Wallins, men tyckte årets band som designats av arkitekten Gert Wingårdh var rörande. På bandet lyder texten "ska bara" i punktskrift, vilket uppmanar kvinnor att undersöka sina bröst istället för att skjuta upp det.

”– Att undersöka brösten är som att läsa med fingrarna, därav punkskriften”, förklarar Gert Wingårdh.

Veronica


Kommentarer
Postat av: FRiDA

Jag har inte sett det förut. Gillar det massor - både utseendemässigt och med tanke på det braiga budskapet. Jag ska också köpa. =) SAKNAR DIG!

2009-10-01 @ 20:49:45
URL: http://lillafridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0