Fredag är min dag...

Nu är det inte långt kvar tills man får åka hem för dagen. I och med att jag jobbade kvällen i onsdags så får man den stora äran av att gå hem lite tidigare på fredagen. Hur skönt som helst!

 

Ska hem och tvätta och hoppas på att någon tokig en har glömt bort deras tid i torkrummet. Annars har jag smått panik med vart jag ska göra av all blöt tvätt. Packa den förhoppningsvisa torra tvätten, sola, städa lite lätt och åka mot Katrineholm. Umgås o mysa lite under kvällen med älskade mor. Upp tidigt som attan på lördag för att umgås med älskade Madde, Johan, André, Jocke och alla tokiga hundar. Träffa Cicci och koka ihop det sista, hem till Frida och fira henne för att sedan röra oss ut till Safiren där Erik Hassle är och spelar samt en gammal kasskompis och en väninnas man’s band. Ska bli så oerhört kul och träffa folk som betyder mycket för mig i helgen!

 

På söndag blir det hem rätt skapligt då det är världens bästa tränings pass på söndagar med bästa tränaren Pia! Sen ska jag sätta mig ner och ta tag i något som jag fått vittring om av min kära vän Calle! ”Kan du så kan jag!” eller hur var det vi sa? =)

 

I övrigt så är nu en resa bokad och klar med käraste farsgubben som tänker bli 50 år här i nov. Ska bli grymt kul att komma iväg och ha lite mys med min älskade familj. Tyvärr är vi ju något splittrade sedan många år tillbaka, förhoppningen är givetvis att vi skall göra något liknande med min älskade mor någon gång framöver!

 

Har även bestämt mig för att gå på föreläsningen med Mia Törnblom! Har fått med min farsgubben på detta evenemang och det kan nog helt klart bli intressant oavsett om det ger något eller inte. Förhoppningen är dock att jag ska ha något med mig därifrån som gett mig en sådan ”aha-upplevelse”. Något som kan få mig att tänka i andra banor än vad jag gör idag i många sammanhang. Jag är i vissa fall ganska självdestruktiv i mina tankar vilket kan få mig att stundvis känna mig TOTALT värdelös. Jag ursäktar mig många gånger fastän jag inte är ”skurken”.. Och nu vill jag få ett slut på allt detta! Givetvis ska man vara mån om sina medmänniskor och behandla andra så som man själv vill bli behandlad! Men man ska inte låta folk rida på en annans bekostnad.

 

Har haft ett MYCKET givande samtal under morgonkvisten med kollegorna om nattliga toalettbesök, nedsövning, tatueringar och annat skoj som urartade i en hel del asgarvande! Ni är ett så störtskönt gäng så inget förvånar mig idag!!

 

Hoppas ni där ute som läser min blogg får en alldeles underbar helg som är fylld med saker som värmer i era hjärtan!



Veronica


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag ska också gå på den föreläsningen... Jobbet betalar :) Vet ej dock om vilken tid vi får biljetter till. Men ska bli väldigt intressant att gå på detta då jag hört så mycket positivt om henne!

2009-10-16 @ 23:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0