Brie med jordgubbssalsa



1 l jordgubbar
1 msk balsamvinäger
3 msk honung (helst flytande)
½ dl finhackad, färsk basilika
250 g brieost

Gör så här:

Skölj och snoppa jordgubbarna. Skör stora jordgubbar i fyra bitar och små mitt i tu. Blanda jordgubar med balsamvinäger, honung och basilika. Ställ kallt i minst 1 tim.

Dela osten i fyra bitar. Lägg bitarna på en aluminiumfoliebit. Låt osten ligga på grillen i ca 5 min tills de blir varma och mjuka.

Fördela jordgubbssalsan på 4 assietter. Stjälp försiktigt upp varje ostbit ovanpå jordgubbssalsan och servera.

Hittat bland recepten på ica.se

Veronica

Kommentarer
Postat av: Elin

Testade en shaktimatta, superskönt! :) Så ska verklgien ta och inskaffa en egen sådan. :) Sugen på att testa? :P puss o kram sötis

2009-05-28 @ 20:48:56
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: oscar

Oj, vad gott det där såg ut! Tills jag läste vad som var i Bläää! :)



Hihi ja chiliplantor är grymt sega att växa jag börja redan i feb med dom flesta :) Men den som väntar på nått gott ...... eller vad säger man....



Vilken härlig helg vi får riktigt MC och trädgårdsväder! Har en liten Chihuahua kille här som jag tarhand om denna vecka såå söt så nu ska vi ut o busa lite ;)



Kram!

2009-05-30 @ 09:43:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/orrevs
Postat av: Sophia

Men gud, hur spännande såg inte det där ut :D

2009-06-03 @ 20:50:59
URL: http://phialia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0