Fuck pink car, it died!

Haha, ja jo då du läste rätt!  Den TVÄR DOG precis där påfarten slutar och motorvägen tar vid på väg från Strängnäs till Eskilstuna!

Det hela började med (utan att jag då märkt det) att fläkten på bilen inte hoppade igång. Vilket jag märkte först när det blev 90-väg och fönstren kördes upp för att inte få ständigt brus i öronen. Strax innan avfarten började till motorvägen rycker/skuttar bilen till medan jag håller på att fippla med reglagen till fläkten. "Pssshhhoooofff" sa det ur reglagen och bilen skuttade till igen. Lite så där lagom panikslagen beslutar jag mig för att åka på avfarten och precis som om luften pyste ur hela bilen så tvärdör den med 10 bilar körandes bakom mig. ABS-lampan och airbag-lampan lyser och jag får mer eller mindre panik och funderar på om bilhelvetet som nu rullar i 100km/h går att få stopp på... Fipplar lite med nyckeln i ren panik och lyckas få igång bilen igen precis som om det var ett till "hack" för att starta bilen ( jag vred alltså aldrig ur nyckeln..).

Taaadaaaa så funka den igen! MEN då hade stereon/radion gett upp och vipps så funkade fläkten alldeles utmärkt igen.(?!?) Funderade bra och länge på om jag skulle våga köra hela vägen hem eller om man skulle stanna längs vägkanten och ringa Robert eller farsgubben. Funderade så pass länge att jag han åka till första avfarten till Eskilstuna... Vaddå beslutsångest!? Bestämde mig för att stänga av bilen och starta om innan jag kom in i de centrala delarna av Eskilstuna och riskera att bli en redig stoppkloss om det inte ville sig mer. Stannade till och vred av för att sedan testa att starta fanskapet igen. Nada, Niet, Nichts!! Funka inte!! Ringde Robert i ren panik och förklarade läget medan jag nervöst skrattade åt vad som hänt.

Vi lyckades sedan putta igång bilen och köra hem den sista biten för att sedan få samma problem på nytt vid försök till att starta om.

Så nu har vi lånat en batteriladdare då vi är 99% säker på att det är batteriet som är TVÄR DÖTT. Bara det inte visar sig sedan att det också är generatorn för då hamnar rosa-fara på den asfalterade djungeln! Så med risk för R.I.P Rosa-faran så vill jag bara säga "det var roligt så länge det varade". =)

Vilken dag!!

Vad har ni haft för er för bus?

Veronica

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Nej men hjälp, du har väl inte haft bilen länge alls???

2009-06-24 @ 21:01:01
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: FRiDA

Nämen, vilken busig Pinkis! Lagom skoj när man har bilar bakom sig också. =P Kramis

2009-06-25 @ 00:04:29
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: Nadja

Nää...vilken otur hoppas de löser sig!

2009-06-25 @ 11:24:13
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Nadja

Får verkligen hålla tummarna för att de bara är batteriet!



Jo visst går tiden fort, snart är Angelina 6 år haha :-)



Jag vet inte om vi kommer, men jag hoppas på att vi kanske kan svänga förbi och säga hej om inget annat. SKa ju vara riktigt varmt på lördag! =)



Slutar du tidigt imorgon?

2009-06-25 @ 16:28:56
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Björn

Jag gissar på att batteriet är helt, och satsar mina ören på startmotorn.



På min Astra -99a som jag hade så hände exakt samma sak, fläkten ville inte funka när jag startade bilen och när jag sedan körde den så small det till och så slutade abs/servo osv funka. Det visade sig att det är ett fel på tändningslåset på vissa Oplar och det gör att startmotorn pajar, om jag kommer ihåg det rätt.



Om det händer igen sen att fläkten inte funkar, stäng av bilen snabbt och sen startar du den igen, problemet sitter alltså i tändningslåset i grunden.

2009-07-09 @ 19:29:35
URL: http://-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0