Vattenskada...

Sitter här och väntar på att Securitas skall komma och göra en bedömning av en hittad vattenskada. Eventuellt behöver vi tillkalla polis som behöver bryta sig in i grannen ovanförs lägenhet då ingen verkar vara hemma där.

Det började med att R var hemma på lunchen som vanligt för att äta mat. Medan han är i vardagsrummet hör han hur något brakar till i köket men tänker inte så mycket mer på det. Går ett par minuter senare ut i köket och märker att det rinner gult vatten mellan kaklet och köksskåpen. Det hela slutade och han tänkte inte så mycket mer på det. Nu ikväll igen kände samma sak kring 20.30 tiden och då verkligen forsade det vatten.

Försökte lokalisera vart det kom ifrån och trodde till en början att det var vår granne intill oss som råkat borra in i någon vattenledning då han hållit på och renoverat ett bra tag nu. Men ju mer vi tittade ju mer säkra blev vi på att det kom uppifrån. Hela taket bakom ett par skjutluckor ovanför skåpen var bubbligt av vatten och en stor pöl hade tagit form ovanför skåpen. Som om detta inte skulle räcka så har tre kakelplattor nu trillat därn och vi skulle kunna pilla bort minst tre till utan några större bekymmer.

Hejdå semester och hallå renovering!!

Nu är det ju förvisso inte vi som orsakat skadan och jag vill inte tro att detta kommer att kosta oss pengar men med vår tur här hemma törs jag inte riktigt ropa hej än. Vad jag däremot vet är att vi kommer behöva riva ut ett par köksluckor, få nytt kakel och framförallt få en avfuktare insatt i köket. Så förmodligen kommer vi att vara utan kök ett tag framöver och detta kommer då ske i samma veva som fönsterbyte skall till att ske här hemma. Låter jag bitter?? Ja, förmodligen för nu känns det som om hela semestern kommer gå åt till att fixa vilket inte var tanken i år. Dock är det väl tur att man kan skratta åt det hela även om man skulle vilja ta på sig den där tutu-kjolen och springa runt som en nöt och gapa likt Jim Carrey i Ace Ventura och slutligen skvätta lite vatten i nyllet på sig själv och tjonga ner huvudet i en bänk i ren panik. Ja ok, jag tar nog i en smula men just nu känner jag mig rätt skapligt trött på all otur.




Så nu får vi se hur länge till vi får vänta på Securitas då det redan gått 30 min. Förlåt Securitas, men ni är fasiken inte snabba! Och precis när detta är skrivet kommer han som en blixt från klar himmel, där fick jag för min smutskastning! Haha, jaja... 

Veronica


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Åh neeej stackare!! Hoppas verkligen ni får det åtgärdat snarast och slipper en massa kostnader.

2009-07-15 @ 10:50:19
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0