Läckan är hittad!!

Man har under förmiddagen konstaterat att läckan kommer från två lägenheter ovanför oss. Känns oerhört skönt att veta att felet är hittat och att vi inte kommer att stå ansvariga för vattenskadan pengamässigt


Med tanke på hur det ser ut i vår lägenhet så törs jag inte ens fundera på hur det ser ut i lägenheten ovanför oss. Den äldre damen som haft lägenheten har precis sålt den vidare och det kan ju bli en så där lagom chock för den nye ägaren att komma in och se ett vattenskadat kök.


Det lilla jag vet hitintills är att man kommer att ställa in en byggfläkt i vår lägenhet så förmodligen kommer vi ha ett obrukbart kök och ett evigt surrande ett tag framöver. R mumlade något om att han hört dem säga att de inte skulle ta dän köksskåpen, vilket för mig känns absurt då man redan nu ser fuktskador på skåpen. Hur ser det då inte ut bakom och torkar det inte lättare om man tar bort skåpen? Nåväl, här gäller det att som "ung" stå på sig och få sin röst hörd för fuskjobb vill jag inte veta av!


Efter jobbet idag tänkte jag smita ner på stan med min kära mor som är på besök i stan. Tänkte kika på de där Replay jeansen som jag suktat efter ett bra tag nu. Bara 1300:-. Inget direkt "hittat" pris men det är ju jeans och de håller ju ett par år. Snåljåpen i mig tittar fram och får mig att fundera på att vänta tills nästa gång man åker till Vingåkers factory outlet. Men samtidigt skriker det lilla barnet inom mig "KÖÖÖÖÖÖÖP". Vi får väl se vad som händer!


Har också hittat ett remsål som jag skulle vilja besöka. Tyvärr verkar alla charterresor vara slut till Sardinien i Italien. Tanken var att flyga till Alghero och bo där i en veckan med diverse resmål och upplevelser. Bland annat hade jag velat åka till La Pelosa och spenderat en hel dag i solen och en dagstur till Le Grotte di Nettuno.


               


Veronica

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Skönt att läckan är funnen iaf. Men men börjar ju undra hur det ser ut i lghten där själva vattenskadan är och vad i hela friden är det som orsakat det hela?! :S



Gällande skolan så har jag bestämt mig att JA, jag ska plugga. Vill ju verkligen det här!! Men jag har inte tackat ja ännu förrän jag ser att jag får tillräckligt med pengar från Csn.

2009-07-15 @ 16:04:14
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men gumman vad är det jag läser! Hoppas de kan fixa allt snabbt och utan att ni måste krångla en massa.



Kram kram

2009-07-15 @ 20:22:25
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0