Vill inte!!!!

Här om veckan tyckte jag att det gjorde alldeles för ont i min ena tand och bestämde mig för att ringa till tandläkaren då de lagat en lagning sist jag var på besök. Tyckte aldrig att det blev riktigt bra efter att jag varit där och inget var fel innan hon lagade tanden på nytt. Men nu verkar det inte bättre än att lagningen har släppt och ett återbesök krävs för att det ska bli fixat.


Så idag har jag snott bilen (!!!!!) och ska åka vid 12.30 till farbror/tant vitrock och bli borrad i tanden. Jag avskyr läkare så vi får väl se hur det här ska gå! Hatar den sterila lukten, de vita rockarna, de konstiga orden för allt som man ändå inte förstår och än mer SPRUTOR!! Men den här gången tänker jag banne mig be om att de bedövar käften på mig för jag höll på att avlida av smärta sist hon borrade i min stackars lilla tand. Så jag får kallsvettas bäst jag vill och hoppas på att jag inte svimmar för jag tycker det är så obehagligt!


Så idag tycker jag synd om mig själv som måste genomgå det här igen!! Känns så där lagom jobbigt då tandläkaren inte heller få mig att känna mig särskilt trygg. Funderar faktiskt på att byta tillbaka till Katrineholm bara för att jag trivdes så bra med min gamla tandläkare. Eller ja i alla fall sköterskan.


Då har jag varit hos tandläkaren och ja nej inget tokigt där inte. Det enda hon kunde hitta var en pytte, pytte emaljbit som skulle ha släppt från en tand hon menade på att hon aldrig ens lagat(?!) Jag är helt säker på att det var den tanden hon lagade men jah.. Vad ska man säga?!? Det isar fortfarande i tanden och det känns faktiskt inte så där jätte bra att få ett "det var inget fel" uppslängt i nyllet och en räkning på x-antal kronor för ingenting.


Något som däremot var rätt skönt var ju givetvis att slippa göra en lagning med allt vad det innebär och att få höra att man har fina tänder. Nu har ju jag inte så fina tänder så till det yttre men hon menade på att de var väl omhändertagna.



Veronica


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Usch, jag lider med dig. Hatar också tandläkaren!

2009-01-26 @ 10:34:00
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Nadja

Tråkigt att behöva gå dit.... jag får aldrig samma tandläkare så för mig är de vilket som haha

2009-01-26 @ 11:48:07
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: FRiDA

Jag känner likadant inför tandläkare. Usch! Gick till min svärmors jobb först, men trivdes inte med tandläkaren så nu går jag hos en annan. Alla är ju inte bra. =/



Lycka till!

Kramis

2009-01-26 @ 13:17:28
URL: http://lillafridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0