Ja nog kunde det allt gå fel...

Vaknade till i morse vid 04.00 innan klockan skulle ringa vid 05.00 och tyckte livet kändes underbart då jag skulle få sova en timme till. Sagt och gjort och ögonen stängdes på nytt för en liten stunds vila till. Låg i sängen och funderade på hur jäkla länge det skulle få vara den där timmen innan klockan ringde för det kändes som evigheter och det var ju kanske inte så konstigt... När jag väl bestämde mig för att titta på mobilen så ser jag att klockan är 06.20. PANIK!!!! 40 minuter att duscha, tvätta håret, föna, platta, sminka mig, packa matlådan, göra frukost, borsta tänderna och allt vad man nu än brukar göra på morgonen... Till råga på allt så skulle jag sammåka med min nya chef.. Jag har nog inte duschat så här snabbt i hela mitt liv så nu vet jag hur man får göra för att en vacker dag kunna bo i hus utan att bli ruinerad!


Jag blev 5 minuter försenad mot tiden vi bestämt dagen innan. Tack och lov är min nya chef en gammal kollega till mig från ett tidigare jobb! Nog för man fick skämmas lite men kändes himla skönt då vi är jämgamla och känner varandra rätt skapligt bra sen flera års arbete sedan tidigare.


Väl på jobbet blir jag ensam och det ringde något hysteriskt på morgonen så allt hamnade bara på hög i hopp om att hinna lösa det och komma ihåg alla detaljer senare under dagen då allt förhoppningsvis blivit lite lugnare. Och tro det eller ej men efter lunchen så har det varit skapligt lugnt och högen har hunnit arbetas bort!


Har även idag fått många värmande ord av kollegor för det arbete jag utför. Man blir ju alldeles tårögd och rörd när det kommer fram i den mängden som det gör! Har lite svårt för komplimanger oavsett vad det gäller då jag själv (tyvärr) ofta anser att jag är värdelös och sämst på allt. Missförstå mig rätt, jag tycker det är jätte kul att få komplimanger men har svårt att ta dem till mig på grund av mitt dåliga självförtroende. Det jag vet är att jag alltid strävar efter att göra rätt ifrån mig även om jag självklart felar jag med ibland. Jag är ju inte mer än människa!


Om en liten, liten stund ska vi packa ihop och åka till Taxinge och ha lite kul och äta lite mer god mat. I och med att det var Stefans sista dag på jobbet idag så var vi iväg och åt lite god mat och fick hembakt ananaspaj och apelsinkladdkaka till eftermiddagsfikat. Frågan är hur man nu ska lyckas få i sig mer mat under kvällen?! Känner mig som en sprängfärdig kossa just nu!


Hoppas ni får en super trevlig helg och har haft en riktigt skön dag!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

ÄR detta sant eller drömmer jag? Har Veronica gjort allt detta på 40 minuter, jag tror de är första april? skrattar

2009-08-21 @ 23:32:42
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0