Fredag

Nya IKEA katalogen är på väg hem i folks brevlådor och som den sanna fanatikern jag är så har jag redan bläddrat igenom den på nätet. Alltid lika kul och hitta inspiration ur den tidningen! Smarta lösningar för trånga hem och det jag gillar mest är förmågan till förvaring. Är det något jag har svårt för så är det för mycket plåtter. Som det känts ett bra tag så är nya favoriten vita och gråa ting/nyanser blandat med gröna växter etc. Det skänker mig harmoni och det är precis vad mitt hem måste göra för att jag ska må bra! Mitt hem är min borg!

 

På måndag börjar jobbet igen och idag tillbringas sista dagen på semestern! Har faktiskt längtat tillbaka till jobbet ett tag nu vilket är en helt underbar känsla att få ha! Bilen har gått förvånansvärt bra trotts att den vid start fortfarande nöter på startmotorn om man inte är försiktig. Jag hoppas verkligen att lilla rosa håller ett tag till. Den må inte vara mycket för ögat vad gäller utseende men gillar bilen i alla fall! Verkligen en liten tjejbil på alla sätt och vis. Men visst skulle man få drömma och önska så skulle en liten sportbil med lite fler hästkrafter än vad som finns i min lilla bil vara mer intressant. 

 

Snart är det också lilla Angelinas dop... Tänk vad tiden går fort! Kommer fortfarande ihåg när Nadja berättade att hon och Noak skulle gifta sig och hur vi satt där på jobbet och bläddrade bland massa bröllopstidningar och blev så där lagom tjejig man kan bli. Det var klänningar, skor, ringar och allt vad man kan tänka sig för den perfekta dagen! O när hon sedan berättade den andra stora nyheten med att de inte längre provbakade utan att hon faktiskt hade en bulle i ugnen! STORT!! Är så himla glad för deras skull och det ska bli riktigt kul att få vara med och dela nästa stora dag med dopet av deras vackra lilla dotter!

 

Solen lyser i Katthult o riktigt varmt är det på balkongen! Ska om en liten stund bege mig ut o traska en redig promenad, men för nu tänker jag bara sitta här, luta huvudet bakåt och låta solen göra mig gott!!


”Lycka är god hälsa och ett dåligt minne.” 
Ingrid Bergman

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Va mysigt du har skrivit, vet du hur mkt jag saknar att jobba tillsammans med dig? =((( Känns som man tappat kontakten så himla mkt...sååå tråkigt!

2009-08-14 @ 16:35:27
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0